معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت:

۸۶۰ مورد بازدید از داروخانه‌های ایلام در طرح دارویار انجام شد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در سال جاری ۸۶۰ مورد بازدید از داروخانه‌های استان ایلام در جهت اجرای طرح دارویار انجام شده است.
کد خبر: ۹۵۸۶۶۹۳
|
۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، امروز دوشنبه ۲۸ اسفندماه، بیستمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی ایلام برگزار شد.

هدایت حیدری زاده سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام در این جلسه گفت: با اشاره به سفر اخیر مشاور ارشد برنامه‌های سلامت نوزادان دفتر مرکزی یونیسف در بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی ایران، در این سفر گاگان گوپتا به نمونه بودن سیستم بهورزی ایران در دنیا اشاره داشت و اظهار امیدواری کرد که سایر کشورها نیز از تجربیات ایران در بخش‌های مختلف بهداشتی استفاده کنند که این خبری خوشایند برای سیستم بهداشتی دانشگاه نیز هست و امیدواریم سال آینده نیز این روند مطلوب در استان ادامه داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدباقر هاشمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز در این قرارگاه، گفت: در اعتبارسنجی و ارزیابی‌ها، شاخص‌ها را مورد توجه قرار دهیم، زیرا در اختصاص بودجه موردنظر برای پیشبرد اهداف جوانی جمعیت دخیل هستند و باید برنامه‌ها منظم و دقیق انجام شود و هر کمیته خودارزیابی لازم را انجام دهد.

علی نیکونهاد معاون بهداشتی دانشگاه نیز در بخش دیگری از این قرارگاه، گفت: پیگیری مستندات مربوط به جایزه ملی جوانی جمعیت، کارانه تشویقی بهورزان و مراقبین سلامت که منجر به افزایش موالید شده، مشاوره ۳ مرحله‌ای به زوجین تک فرزند و ۲ فرزند، برگزاری کارگاه‌های توانمند سازی بهورزان و مراقبین سلامت، شناسایی افراد در معرض سقط و اجرای منشور کرامت مادری از مهم‌ترین برنامه‌های این معاونت در خصوص جوانی جمعیت در سال آینده است.

شهرام کارگر معاون درمان دانشگاه نیز با ارائه‌ گزارشی از عملکرد این کمیته در سال اخیر، تصریح کرد: اکثر بیمارستان‌های استان برای تسهیل زایمان و انجام زایمان بی‌درد اقداماتی انجام داده‌اند و نظارت دقیق بر مطب‌ها با جدیت دنبال خواهد شد.

یوسف زمانی معاون غذا و دارو دانشگاه نیز، اظهار داشت: ممنوعیت توزیع داروهای سقط در داروخانه‌های بخش خصوصی انجام شده است و در اجرای طرح دارویار با همکاری سازمان‌های بیمه‌گر ۸۶۰ مورد بازدید از داروخانه‌ها داشتیم و داروهای درمان نازایی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت و همچنین به بیمارستان‌ها ابلاغ کردیم، داروها و ترکیبات شیمیایی که در دراز مدت سبب ناباروری در زوجین می‌شوند، کمتر تجویز شوند.

عباس ملکی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه نیز خاطرنشان کرد: تاکنون ۸ طرح با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیون تومان با موضوع حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب شده است و هم اکنون در حال انجام است.

بهزاد بسطامی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه نیز گفت: ساخت خوابگاه متاهلین، ارتقا مرکز مشاوره دانشجویان در بحث ازدواج، تسهیل ازدواج دانشجویی و ایجاد فضای ورزشی در خوابگاه‌ها از جمله مهم‌ترین مواردی است که با جدیت پیگیر انجام آن هستیم و همچنین تاکنون ۱۴۰ مورد وام در خصوص ازدواج و تولد فرزند پرداخت کردیم.

حمید آلی‌آبادی مدیر حراست دانشگاه نیز تصریح کرد: در بحث دورکاری باید حوزه مدیریت آمار و فناوری اطلاعات پای کار باشد و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد.

محمدرضا سپهر مدیر روابط عمومی دانشگاه، اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنیم بانک‌های عامل مورد قرار دانشگاه، شعارهای جوانی جمعیت را در پرینت فاکتورها منتشر کنند و همچنین نمایندگان صدا و سیما، فرمانداری و شهرداری در برخی جلسات ما حضور داشته باشند.

مصطفی علی‌رحمی سرپرست مدیریت بازرسی دانشگاه نیز گفت: موضوع اصلی شکایت کارکنان در زمینه جوانی جمعیت، در خصوص دورکاری و نقل و انتقالات است که تلاش می‌کنیم با جدیت پیگیری و تصمیم‌گیری شود.

نورالدین رحیمی مدیرکل بیمه سلامت استان نیز بیان کرد: تمام بندهای مرتبط قانونی با بیمه سلامت عملیاتی شده و همچنین طرحی پیشنهاد دادیم که فریز کردن تخمک جز تعهدات بیمه باشد که مرکز پذیرفته و احتمالا در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار