شهدای روحانی فارغ التحصيلان مكتب امام جعفر صادق(ع) هستند

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در یادواره شهدای روحانی شهرستان خلیل آباد، گفت: شهداي روحاني با تقديم جان خود در راه اعتلاي اسلام ، فارغ التحصيلان واقعي مكتب امام صادق (ع) هستند.
کد خبر: ۹۵۹۶۶۵۶
|
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از خلیل آباد، حجت الاسلام هادی صاحبقرانی روز شنبه  در يادواره شهداي طلبه و روحاني شهرستان خلیل آباد كه در مسجد صاحب الزمان (عج) اين شهرستان به مناسبت سالروز شهادت شهید مطهری و گرامیداشت هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه و بسیج برگزار شد گفت : شهداي طلبه و روحاني فارغ التحصيلان حقيقي مكتب امام جعفر صادق(ع) هستند كه به خوبي توانستند مسير و راه اين امام همام را ادامه دهند.

وی با اشاره به نقش ارزنده همه مردان و زنان انقلابی در شکل‌گیری این نظام، گفت: شهدای ما در این میان سهم بزرگی داشتند و شهدای روحانی در بین شهدا ویژه‌تر بودند.

صاحبقرانی اضافه كرد: يادواره شهداي طلبه و روحاني فرصتي است تا بار ديگر نقش روحانيت در طول حيات پر بركت انقلاب اسلامي براي مردم تببين و ضرورت پيروي مردم از منويات علما و بزرگان ديني بازگو شود.

در ادامه وی با گریزی به آمار شهدای روحانی کشور در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: روحانیت در دوران انقلاب و قبل از پیروزی انقلاب همواره پیشگام بودند و آمار شهدای نهاد مقدس روحانیت نشان دهنده مظلومیت این قشر است که بر کسی پوشیده نیست.

وي گفت: در اين ميان طلاب و روحانيون شهرستان حلیل آباد نيز با حضور تأثيرگذار در جبهه هاي حق عليه باطل نقش خود را بدرستي ايفا كردند و شهداي گرانقدري را تقديم اسلام كردند.

صاحبقرانی با اشاره به  تقديم 8 شهيد طلبه و روحاني خلیل آبادی كه شاگردان مكتب امام جعفر صادق (ع) بودند افزود: شهدا هرگز از بین ما نرفته‌اند، بلکه زنده‌ و ناظر بر اعمال ما هستند؛ این شهدا بطور ویژه «عند ربهم یرزقون» هستند و با خدا معامله کردند.

دستجردی امام جمعه خلیل آباد در ادامه برنامه  افزود: همواره در روز شهادت امام جعفر صادق(ع) و به منظور گراميداشت ياد و خاطره شهداي روحانيت، يادواره شهداي طلبه در شهرستان خلیل آباد و با همكاري ادارات و ارگان هاي مختلف برگزار مي شود و بايد هر ساله اين مراسم با شكوه تر از گذشته برگزار شود .

در پايان اين مراسم از خانواده 8 شهيد طلبه و روحاني شهرستان خلیل آباد تجليل به عمل آمد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار