وصیت‌نامه شهید«حمیدرضا انصاری»؛

پیرو محض ولایت فقیه باشید

در بخشی از وصیت‌نامه شهید«حمیدرضا انصاری» آمده است: همه را سفارش به نماز، معنویت، پیروی از حق دفاع از انقلاب اسلامی‌ و پیروی محض از ولایت فقیه می‌نمایم.
کد خبر: ۹۵۹۳۰۰۴
|
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ شهید «حمیدرضا انصاری»، در یکم مرداد ماه سال 1348 در اراک متولد شد. او یکی از مؤسسین کانون‌های مساجد در شهر اراک بود و مدت 20 سال مسئولیت کانون فرهنگی مسجد را بر عهده داشت و در این مدت به جذب و تربیت دینی و اخلاقی تعداد زیادی از بچه‌های شهر اراک همت گماشت و نیروهای متعهدی را برای اسلام و نظام تربیت کرد.

علی‌رغم سن کمش در دوران دفاع مقدس ابتدا به عنوان بسیجی و سپس با عضویت در سپاه به صف مبارزان دفاع مقدس پیوست. شهادت برادرش-محمدجعفر- در سال 1365 بر عزمش برای خدمت بیشتر به انقلاب اسلامی‌ افزود.

در دوران دفاع مقدس با خدمت در گردان‌های پیاده و سپس واحد اطلاعات به نیروی زبده‌ای بدل شد و با حضور در مسجد محل و برگزاری کلاس قرآن و کارهای فرهنگی مختلف نوجوانان و جوانان محل را با مبانی انقلاب آشنا می‌کرد. با پایان جنگ تحمیلی به تحصیل ادامه داد و تا پایان دوره کارشناسی ارشد درس خواند. با شروع جنگ استکبار جهانی علیه مردم بی‌دفاع سوریه برای دفاع از حرم آل‌الله بی‌تابی می‌کرد اما به دلیل بیماری مادر و علاقه شدیدش به او و موظف بودن به پرستاری از او حضورش در سوریه به تاخیر افتاد.

هنوز چهلمین روز فوت مادر شهید نگذشته بود که مهیای سفر شد. مرحله اول نزدیک به دو ماه در سوریه بود و در بازگشت پس از مدت کوتاهی مجدداً راهی شد. 28 بهمن ماه 1394 بر بال ملائک تا عرش خدا پرواز کرد.

پیکر مطهر شهید پس از تشییع بر دستان مردم قدرشناس شهر اراک در گلزار شهدای شهر در کنار برادر شهیدش که در تیر ماه سال 1365در مهران به شهادت رسید، آرام گرفت.

فرازی از وصیت‌نامه شهید:

در مسجد همیشه سعی داشتم سنگری خوب با رزمندگانی مقاوم آماده دفاع از انقلاب و اسلام مهیا نمایم؛  همه را سفارش به نماز، معنویت، پیروی از حق دفاع از انقلاب اسلامی‌ و پیروی محض از ولایت فقیه می‌نمایم. سلام مرا به رهبر عزیزم برسانید و به ایشان عرض کنید فلانی رزمنده کوچکی برای شما بود و دلش می‌خواست کاری کند.

به فرزندانم صبر و صراط مستقیم را که همانا پاکدامنی و پیروی از حضرت زهرا(B) است توصیه می‌کنم و از آنها می‌خواهم گوش به فرمان مادر باشند و در راه ولایت، در همه صحنه‌های دفاع از اسلام و انقلاب حاضر شوند.

انتهای پیام/



ارسال نظرات
آخرین اخبار