خبرهای داغ:
تبریز- مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز از آغاز اجرای طرح جمع آوری شبانه زباله در تبریز از سوم اردیبهشت همزمان با روز زمین پاک خبر داد.
کد خبر: ۹۵۹۲۸۸۶
|
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳

آغاز طرح جمع آوری شبانه زباله در تبریز از سوم اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حبیبه هراتی در جمع خبرنگاران افزود: این طرح در مرحله نخست به صورت منطقه‌ای در مناطق ۲(زعفرانیه) و ۵(رشدیه) شهرداری از ساعت ۹ شب آغاز می شود.

وی اضافه کرد: این طرح مرحله به مرحله در مناطق دیگر شهرداری نیز اجرا می شود که در ۶ ماهه نخست امسال این طرح در همه مناطق دهگانه تبریز را پوشش خواهد داد.

هراتی حذف باکس زباله را از مهم ترین هدف این طرح عنوان و بیان کرد: در سطح شهر تبریز نزدیک به ۶ هزار  باکس زباله وجود دارد به طوری که موجب نازیبایی بصری و تحمیل هزینه‌های هنگفتی در خریداری، تعمیر و نگهداشت برای مدیریت شهری ایجاد می‌کند.

وی تفکیک از مبدا، جمع آوری آنلاین پسماند‌های خشک و خشکاله توسط اپلیکیشن بهروب، حفظ محیط زیست، مبارزه با پدیده اجتماعی زباله گردی و حذف نازیبایی‌های بصری و زیست محیطی از مزایای این طرح برشمرد.

هراتی گفت: تغییر ساعت جمع آوری زباله‌های شهری از روزانه به شبانه در کنار جمع آوری تدریجی باکس‌های زباله در معابر کمک قابل توجهی نیز به ترافیک و سلامت محیطی شهر خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز ادامه داد: تبریزی‌ها به طور متوسط روزانه یک هزار تن زباله تولید می‌کنند و شهرداری تبریز برای مدیریت و دفن پسماند‌ها تدابیر ویژه در قالب احداث لندفیل‌ها اتحاذه کرده است که شامل پنج سلول است و سلول دوم آن پیش از عید به بهره برداری رسیده و سلول اول آن نیز در آستانه بهره برداری است.

هراتی اظهار کرد: کاهش تولید پسماند و فرهنگ درست تفکیک از مبدا وظیفه شهروندی و حفظ محیط زیست وظیفه همگانی است بنابراین باید برای توسعه پایدار که نظم، امنیت و سلامت از مولفه های مهم آن است تفکیک زباله از مبدا و کاهش زباله فرهنگ سازی شود.

وی همچنین از امضای تفاهم نامه بین مدیریت پسماند و آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: طی این تفاهم نامه طرح بهروب در 600 مدرسه اجرا می شود که زباله های خشک این مدارس ۳۰ درصد بالاتر نیز حریداری می شود.

هراتی در خصوص زباله های بیمارستانی نیز گفت: عادی سازی این زباله ها وظیفه علوم پزشکی بوده و مدیریت پسماند در قبال زباله های عادی وظیفه دارد. 

ارسال نظرات