خبرهای داغ:

حذف باکس های جمع آوری زباله از معابر تبریز

تبریز- مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز گفت: سیاست مدیریت شهری کاهش و حذف باکس‌های زباله پس از اجرای کامل طرح جمع آوری زباله از درب منازل است.
کد خبر: ۹۵۹۲۰۴۳
|
۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، هراتی گفت: در معابر شهر تبریز پنج هزار و ۳۸۳ باکس زباله وجود دارد به طوری که خریداری و نگهداشت آنها علاوه بر ایجاد نازیبایی بصری در برخی موارد هزینه‌های هنگفتی برای مدیریت شهری ایجاد می‌کند.

وی با تشریح کم و کیف طرح حذف باکس‌های زباله که از اردیبهشت ماه بخش اول طرح در شهرک‌های زعفرانیه و رشدیه اجرایی می‌شود گفت: این طرح در مرحله اول به صورت منطقه‌ای در مناطق ۲ و ۵ شهرداری از ساعت ۹ شب شروع می‌شود.

هراتی خاطرنشان کرد: تفکیک از مبدا، جمع آوری آنلاین پسماند‌های خشک و خشکاله توسط اپلیکیشن بهروب، حفظ محیط زیست، مبارزه با پدیده اجتماعی زباله گردی و حذف نازیبایی‌های بصری و زیست محیطی از جمله مزایای این طرح است و در ۶ ماهه نخست امسال این طرح در تمام مناطق دهگانه تبریز اجرا خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز ادامه داد: تغییر ساعت جمع آوری زباله‌های شهری از روزانه به شبانه در کنار جمع آوری تدریجی باکس‌های زباله در معابر یکی از رویکرد‌های شهرداری تبریز و اولویت اصلی سازمان مدیریت پسماند در سال جدید است.

وی با بیان اینکه تبریزی‌ها به طور متوسط روزانه یک هزار تن زباله تولید می‌کنند و شهرداری تبریز برای مدیریت و دفن پسماند‌ها تدابیر ویژه در قالب احداث لندفیل‌ها اتحاذه کرده است گفت: توسعه آموزش‌های شهروندی در حوزه پسماند نقش بسزایی در کاهش حجم زباله و تفکیک از مبدا دارد.

هراتی با اشاره به اینکه شهرداری تبریز در سال گذشته برای نخستین بار سامانه بهروب را با هدف کاهش دفن زباله و تفکیک از مبدا راه اندازی کرد گفت: توسعه زیرساخت‌های شهر هوشمند گامی اساسی برای ارتقای رتبه تبریز در شاخص‌های توسعه پایدار است و فرهنگ سازی استفاده حداکثری شهروندان تبریز از سامانه بهروب می‌تواند در تفکیک از مبدا زباله کمک کار و تسهیل کننده باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها