خبرهای داغ:
طی مراسمی و با حضور معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور مدیران حوزه علمیه خواهران فارس تکریم و معارفه شدند.
کد خبر: ۹۵۹۱۸۹۱
|
۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حجت الاسلام اسماعیلی معاون امور حوزه های علمیه خواهران کشور در جلسه تکریم و معارفه مدیران حوزه علمیه خواهران فارس گفت :طلبگی در حقیقت نصرت و یاری دین خدا است و هدف ما در حوزه علمیه انصارالله بودن است و کسی که قدم در این عرصه بگذارد خداوند هم نصرت می‌کند چرا که طلبه بیانگر احکام الهی بر روی زمین است و این رسالت بزرگ ما در حوزه است.
وی افزود : امروز ولی فقیه جانشین امام زمان است و اگر کسی بخواهد یاور دین خدا باشد باید گوش به فرمان ولی فقیه باشد و در مسیر اطاعت از ولی امر قرار گیرد و حوزه علمیه خواهران از آنجا که مولود انقلاب اسلامی است به صورت مستقیم فرمانبردار اوامر ولی فقیه است.

حجت الاسلام اسماعیلی اظهارداشت: رسالت امروز حوزه علمیه خواهران این است که در مقابل تهاجم فرهنگی و اعتقادی دشمنان برنامه جدی داشته باشد چراکه دشمن خانواده و مسئله زن و عفاف حجاب را مورد هجمه قرار داده است و تلاش می‌کنند فرهنگ جامعه را تغییر دهد.
وی تصریح کرد: حوزه علمیه خواهران فارس یکی از حوزه های ممتاز در سطح کشور از نظر کیفی و هم از نظر کمی می باشد و ظرفیت‌های بسیار فراوانی در عرصه های مختلف دارد که باید شاهد بالندگی هرچه بیشتر آن باشیم.
حجت الاسلام اسماعیلی اذعان نمود: حجت الاسلام افتخاری از مدیران موفق و توانمند حوزه علمیه خواهران در سطح کشور هستند و با یاری خداوند کار خود را با قوت و قدرت در حوزه استان فارس شروع می کنند و با حمایت‌های مدیران، معاونین، اساتید و طلاب شاهد رشد و تعالی این حوزه خواهیم بود.

حجت الاسلام سید ابراهیم افتخاری در ادامه این مراسم، ضمن تقدیر از آیت الله موحد موسس حوزه علمیه خواهران استان فارس و حجج الاسلام محمودی و ساجدی مدیران سابق حوزه علمیه فارس به طرح و برنامه های خود اشاره و گفت: حوزه فارس برنامه های خود را بر اساس سیاست های مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور و جهت ارتقاء این مرکز پیش خواهد برد.
وی با بیان اینکه توانمند کردن هیئت امنا مدارس در قالب ایجاد و گسترش منابع مالی جهت اداره مدارس علمیه از جمله برنامه های این مدیریت است افزود: ایجاد منابع پایدار مالی جهت مدارس استان و پیشگیری از ازدست دادن سرمایه های انسانی مدارس علمیه از اولویت های این مرکز است.
مدیر حوزه علمیه خواهران در ادامه اظهار کرد: بنا بر تاکید مقام معظم رهبری مدظله العالی بر تقویت بعد تبلیغی، ارتقاء سطوح سه و چهار حوزه علمیه با رویکرد ترویج و تبلیغ دینی را از اهم امورات دانست.
وی با تا کید بر مسایل محتوایی و فرهنگی خصوصا بحث هویت طلبگی گفت: حوزه یک ارگان علمی تربیتی است که وظیفه تربیت طلبه مجاهد انقلابی با سواد و همچنین ترویج مباحث علمی تبلیغی را عهده دار است.
حجت الاسلام افتخاری با اظهار اینکه حوزه علمیه مولود انقلاب بوده و در عمل هم انقلابی است گفت: حوزه علمیه استان فارس جزء حوزه های خوشنام در کشور است و حوزه علمیه خواهران نیز با هم افزایی با ارگان های همسو و استفاده مفید از امکانات موجودو همچنین استفاده از ظرفیت های دانش آموختگان استان به اهداف حوزه های علمیه دست پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها