خبرهای داغ:
بحیرایی:

اجرای طرح قرآنی مسطورا و پویش ستاره‌های زمین از طرح‌های موفق قرآنی هستند

همدان-مسئول بنیاد قرآن مجید شهرستان نهاوند گفت: اجرای طرح قرآنی مسطورا و پویش ستاره‌های زمین از طرح‌های موفق قرآنی هستند که هنوز جای کار داد.
کد خبر: ۹۵۹۱۸۶۷
|
۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰

پیام بحیرایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند با اشاره به برنامه‌های متنوعی که به مناسبت ماه رمضان در شهرستان نهاوند برگزار شد، اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان، بیش از ۳۰ قاری ممتاز قرآن کریم با تلاوت خود در مساجد، اماکن متبرکه، هیئت‌ها، مدارس، پایگاه‌های بسیج و کانون‌های مساجد شهرستان نهاوند، به تلاوت و جزءخوانی قرآن کریم پرداختند .

وی گفت: اجرای طرح قرآنی «مسطورا» و پویش «ستاره‌های زمین» به همت روحانیون، قاریان، اساتید و مبلغین و مربیان جلسات قرآنی در مساجد، پایگاه‌های بسیج، جلسات خانگی قرآن کریم، هیئت‌ها، مدارس، کانون‌های مساجد، موسسات قرآنی، تشکل‌های قرآنی و خانه‌های قرآن همراه با نصب بنر آیه‌های زندگی در چندین نقطه شهرستان و برپایی نمایشگاه معرفی جلسات خانگی از دیگر اقداماتی بود که در ماه مبارک رمضان انجام شد و بیش از ۶۰ درصد مردم شهرستان را درگیر خود کرد.

مسئول بنیاد قرآن مجید شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه طرح قرآنی مسطورا یک طرح موفق است، افزود: اجرای طرح قرآنی مسطورا و پویش ستاره‌های زمین از طرح‌های موفق قرآنی هستند که هنوز جای کار داد و با برنامه‌ریزی جزء بهترین برنامه‌ها خواهند بود .

وی به برگزاری بیش از ۳۰ محفل انس با قرآن کریم اشاره و اظهار کرد: همزمان با برنامه‌های جزءخوانی با تلاوت قاریان شهرستان از اول ماه مبارک رمضان به خصوص ولادت امام حسن مجتبی(ع) و شب‌های قدر و تا پایان ماه مبارک رمضان در نقاط مختلف شهرستان از جمله مساجد، هیئت‌ها، پایگاه‌های بسیج، مدارس و ... که اقدامی بسیار زیبا و ارزشمند بود و انجام شد محفل انس با قرآن کریم بود.

بحیرایی با بیان اینکه همه این اقدامات پاداش اتحاد و همبستگی مردم بوده است، گفت: برگزاری بیش از پنج برنامه دورهمی قرآن با قاریان ممتاز و مربی‌های جلسات خانگی قرآن کریم به صرف افطاری و شام از دیگر اقدامات قرآنی این شهرستان بود که همه این اقدامات زیبا پاداش اتحاد و همبستگی مردم بوده و خداوند را به خاطر این اتحاد و همبستگی شاکر هستیم.

وی با اشاره به تجلیل از قاریان قرآن در شهرستان بیان کرد: برنامه‌های قرآنی بر اساس زمان‌بندی‌های محله‌ای با تشویق و اهدا جوایز به نوجوانان شروع و قبل از اذان مغرب به پایان می‌رسید و وصل به نماز جماعت و افطاری ساده می‌شد و در پایان ماه مبارک رمضان هم از قاریان قرآن کریم در شهرستان تجلیل شد.

مسئول بنیاد قرآن مجید شهرستان نهاوند افزود: اجرای ۵ نفر از قاریان قرآن کریم برای اذان صبح و یک نفر ترتیل در ماه مبارک رمضان از شبکه استانی همدان به صورت زنده از دیگر اقدامات قرآنی بود که در این ایام انجام شد .

وی با اشاره به دیدار قاریان برجسته کشوری با مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: یک نفر از جامعه قرآنی نهاوند به نمایندگی از قاریان شهرستان در دیدار قاریان روز اول ماه مبارک رمضان با مقام معظم رهبری سراسر کشور حضور پیدا کردند و یک نفر از قاریان شهرستان با عنوان قاری و خادم قرآن کریم در حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان تکریم شد که تمام این اتفاقات زیبا و ارزشمند همگی با همکاری شهرستان دست به دست هم داد و اتفاقات ارزشمندی را رقم زدند.

بحیرایی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری محافل قرآنی گفت: این که فعالیت‌های قرآنی با رویکردهای اداری و مردمی به سمت مردمی شدن میرود و آرام و آرام ظرفیت های بیشتری پای کار می‌آیند این بسیار امیدوارکننده خواهد بود و به طور قطع در آینده‌ای روشن  موفقیت جامعه قرآنی شهرستان را موفق‌تر خواهد کرد و خواسته مقام معظم رهبری هم همین است که مردم پای کار برنامه‌های قرآنی و انقلاب باشند.

وی ضمن تقدیر از شورای قرآنی و تشکل های قرآنی و مردم شهرستان نهاوند، اظهار کرد: رویکردی با کمک دغدغه‌مندان به وجود آمده و در حال تکمیل شدن است که به سمت اجرای سیاست‌های قرآنی پیش می‌رود یعنی در واقع طرح و ایده و انجام کار را ترسیم و مردم و گروه‌ها آن را انجام می‌دهند و در مواقعی هم که لازم است پای کار می‌آیند و ورود می‌کنند و نمی‌گذارند کار بر روی زمین بماند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات