خبرهای داغ:
مراسم وداع ماه رمضان با مداحی حجت الاسلام شیخ مصطفی حیادر و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین #سعید_دسمی (مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و از اساتید شناخته شده حوزه تربیت تشکیلاتی) در جوار شهدای مظلوم کربلای هویزه برگزار گردید.
کد خبر: ۹۵۹۱۰۱۶
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان؛  در این مراسم معنوی ابتدا دعای وداع با ماه مبارک رمضان قرائت گردید و پس از اقامه نماز جماعت و صرف افطار، حجت الاسلام دسمی به ایراد سخن پرداخت.

 

 مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضور در مکان های زیارتی نظیر زیارتگاه شهدای هویزه را توفیق و دعوت عنوان کرد و در تشریح اهمیت هم جواری وزیارت شهدا با ذکر خاطره ای اظهار داشت: در یک مقطعی بعد از جنگ، فرماندهان سپاه خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدند و عرض کردند با توجه به امکاناتی که سپاه در اختیار دارد، اگر اجازه بدهید امامزاده های سطح کشور را بازسازی و مرمت کنیم. حضرت آقا فرموده بودند: شما به امامزاده هایی که خودتان دارید رسیدگی کنید. شهدای شما در عرصه ایثار و از خودگذشتگی، مقام و منزلتی بالاتر از خیلی امامزاده ها دارند.

 

 حجت الاسلام دسمی افزود: شهدا به معنای واقعی کلمه انصارالله و انصار ابی عبدالله (ع) هستند؛ لذا باید از جمیع این شهدا به ویژه سید و سالار شهیدان هویزه سید محمد حسین علم الهدی استمداد بطلبیم و مراد بگیریم و بخواهیم ان شاءالله در قیامت شفیع ما بشوند و در مسیری که در دنیا طی می کنیم، راهنما و پشتیبان مان باشند.

 

 این استاد برجسته حوزه تربیت تشکیلاتی در ادامه به بحث درباره «تقوای جمعی» پرداخت و گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی فوق العاده برای تقویت این نوع از تقوا بود؛ ماه رمضان ماه تولید قدرت فردی و جمعی برای انجام کارهای بزرگی است که انسان نیاز به قوت و قدرت دارد.

 

 حجت الاسلام دسمی اضافه کرد: تقوا تولید قدرت می کند و اراده و انگیزه انسان را تقویت می نماید.

 

 وی در خاتمه با بیان توصیه هایی برای پایان ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: در این ایام پرخیر و برکت به خدای متعال عرض کنیم من از همه گذشتم؛ تو نیز دل افرادی که به گردنم حقی دارند را نرم کن که از باب «اِرحم، تُرحَم» از من بگذرند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار