خبرهای داغ:
دبیر هشتمین جشنواره ملی فانوس استان فارس گفت: هشتمین جشنواره ملی فانوس مرحله استان فارس با اعلام فراخوان از امروز کار خودش را آغاز کرد.
کد خبر: ۹۵۹۰۹۳۴
|
۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، محمد محسن سرخوش دبیر هشتمین جشنواره ملی فانوس استان فارس به تشریح جزئیات فراخوان این جشنواره فاخر هنری و چندرسانه ای پرداخت و اظهار داشت: هشتمین جشنواره ملی فانوس مرحله استان فارس با اعلام فراخوان از امروز کار خودش را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه این جشنواره ویژه تولیدات هنری و سینمایی حوزه دفاع مقدس است، گفت: نقش ولایت و رهبری در پیشبرد دفاع مقدس و آرمان‌ها و تداوم آن، نقش مردم در دفاع مقدس، نقش زنان در دفاع مقدس، شهدا و ایثارگران دفاع مقدس (رزمندگان، جانبازان، آزادگان، خانواده شهدا و...) سبک زندگی رزمندگان و شهدا از موضوعات جشنواره ملی فانوس است.

سرخوش با اشاره به اینکه سفر‌های راهیان نور نمایش علنی و توصیفی دفاع مقدس برای مردم به ویژه نسل آینده کشور است، بیان کرد: سفر‌های راهیان نور و نسل امروز «تاثیر بازدید از مناطق و یادمان‌های دفاع مقدس بر زائران راهیان نور و به ویژه نسل جوان» نیز جزو موضوعات جشنواره قرار دارد.

مدیر امور هنری و سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در خصوص بخش‌های هنری هشتمین جشنواره ملی فانوس نیز گفت: هنرمندان می‌توانند آثار خود را در ۵ بخش «هنر‌های نمایشی» شامل تئاتر صحنه ای، تئاتر خیابانی و متن نمایش نامه «هنر‌های تجسمی» عکس، نقاشی دیجیتال، نقاشی دستی، طراحی، پوستر و بیلبورد «فیلم و سریال» سریال داستانی، فیلم داستانی بلند و کوتاه، تله تئاتر، انیمیشن، مستند بلند و کوتاه و نماهنگ «موسیقی و سرود» موسیقی باکلام و بی کلام، سرود دانش آموزی و هم خوانی «رادیویی» نمایش رادیویی و پادکست تا تاریخ ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۳ ارسال کنند.

دبیر هشتمین جشنواره ملی فانوس استان فارس از اختصاص بخش ویژه دانش آموزی به این جشنواره خبر داد و تاکید کرد: دانش آموزان نیز می‌توانند در بخش‌های تئاتر صحنه ای، نقاشی، فیلم کوتاه ۱۸۰ ثانیه‌ای و عکس در جشنواره شرکت کنند.

وی با اشاره به نحوه ارسال آثار نیز اظهار کرد: متقاضیان شرکت در جشنواره می‌توانند آثار خود را به آدرس شیراز، چهار راه غدیر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس ارسال کنند همچنین می توانند برای دریافت جزئیات بیشتر با شماره تماس های ۰۷۱۳۷۲۵۵۸۱۰ داخلی ۱۰۷ و ۰۹۱۷۶۱۴۱۴۷۸ (سرخوش) تماس حاصل کنند.

سرخوش با بیان اینکه اختتامیه جشنواره استانی مرداد ماه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: برگزیدگان مرحله استانی به مرحله ملی که در شهریور ماه ۱۴۰۳ به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شوند، راه خواهند یافت.

دبیر هشتمین جشنواره ملی فانوس استان فارس در پایان سخنان خود تاکید کرد که کلیه آثار ارسالی باید از تولیدات سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها