خبرهای داغ:
در بیانیه معاونت فرهنگی هنری سپاه فجر به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی آمده است:
معاونت فرهنگی هنری سپاه فجر به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۹۵۹۰۶۵۲
|
۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس،

معاونت فرهنگی هنری سپاه فجر به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد. متن این بیانیه بدین شرح است:

هنر، شیدایی حقیقت همراه با قدرت بیان آن شیدایی و بیان کننده‌ی آگاهی‌های زمان‌مند زمان خویش است و ساحت و خاستگاه هنر، بازنمایانده و بازتاب دهنده ی هویت و اصالت وجودیِ جامعه است. و از همین رهگذر است که، نگاه متعهدانه به هنر، اصالت دهنده، هویت بخش، پیشرونده و پیشبرنده ی هنر در مسیر رشد و تعالی استعدادهای هنری و در تراز انقلاب اسلامی است.

بیستم فروردین ماه، سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی است. سید مرتضی آوینی، هنرمندی متعهد و شهیدی بی‌بدیل است که با قلم و هنر خود، نقش بزرگی در ترویج ارزش‌ها و معارف انقلاب اسلامی ایفا؛ و شور و اشتیاق، نورِ امید و ایمان را متعهدانه در دل مردم ایجاد کرد.

استان فارس، مهد هنر انقلاب اسلامی و پیشرو در تبیین معارف متعالی انقلاب اسلامی در آینه ی فرهنگ و هنر است. فارس میزبان هنرمندانی است که ظرفیت فعالیت متعهدانه شان بر مبنای فهم هنرمندانه از ارزش های انقلاب اسلامی را در خدمت جهاد تبیین و فتح قله های باعظمت این ادراک هنری از انقلاب اسلامی گذارده اند و به یقین، راه رسیدن به قله های باشکوه حقیقتِ هنر و تجسمِ هنر متعهدانه در فارس و با برخورداری از طیف وسیعی از این هنرمندان متعهد، مهیا، هموار، دست یافتنی و فراهم است.

هنرمندان متعهد استان فارس، در کوران حوادث، راه را از بی راهه باز می شناسند و مجاهدانه در طریق حق و حقیقت، گام برداشته و متعهدانه در به فعلیت رساندن ارزش های اسلامی و معارف انقلاب شکوهمند اسلامی در قالب هنر، عالمانه، هنرمندانه و آگاهانه میدان داری می کنند و از این روست که فارس را مهد هنر و خاستگاه هنر متعهد انقلاب اسلامی دانسته‌اند.

تردیدی نیست که هنرمندان متعهد و مجاهدان عرصه هنر در این استان، چونان که متعهدانه و وفادارانه، در تبیین آموزه های اسلامی و انقلابی در میدان بوده اند؛ هم چنان بر عهد و پیمان دیرین خود ثابت قدم مانده و در هفته هنر انقلاب اسلامی بار دیگر با آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی و تجدید عهد کرده و همواره در این عرصه، متعهد، هم‌پیمان و ساعی خواهند بود.

معاونت فرهنگی و هنری سپاه فجر فارس، به یمن نکوداشت هفته هنر انقلاب اسلامی، و روز بیستم فروردین ماه ، برخود لازم میداند از تمام هنرمندانی که دراستمرار راه شهید آوینی با آثار خود، ارزش‌ها و ایده‌های انقلاب را بازتاب می‌دهند و به ترویج هنر و فرهنگ اصیل کشورمان کمک می‌کنند، تشکر و سپاسگزاری نموده و خاضعانه در پیشگاه هنر متعالی ایشان که همواره بیانگر معانی وحدانیت خداوندیست، ادای احترام وتعظیم نماید

والسلام علیکم

دکتر محمد رنجبر

معاون فرهنگی و هنری سپاه فجر استان فارس

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار