خبرهای داغ:
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی: ایران اسلامی با توکل بر خدا هر روز قوی‌تر می‌شود.
کد خبر: ۹۵۹۰۳۳۴
|
۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، طالبی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در جلسه برنامه ریزی سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس، گفت: از ابتدای انقلاب، در حوادث و اتفاقات مختلف ملت مستقل و آزادیخواه ما دست رد به سینه استعمار و امریکا و انگلیس زدند و، چون دست استعمار از ایران و غرب آسیا کوتاه شد، به دشمنی بیشتر و ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی زدند.

طالبی، با اشاره به سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس در تاریخ ۵ اردیبهشت ماه افزود: دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون همواره به دنبال تغییر نظام بوده‌اند و طوفان شن و شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس به مدد الهی بوده و این به خاطر آرمان‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران و خون شهدایمان در این راه بوده است.

وی گفت: برنامه ریزی کودتا‌های مختلف، ترورها، جنگ‌های قومی و قبیله ای، هست سال جنگ تحمیلی و اکنون نیز جنگ ترکیبی همه ناشی از دشمنی‌های بدخواهان نظام علیه ماست و در هر کدام از این اتفاقات، ایران اسلامی ما با توکل بر خدا قوی‌تر می‌شود.

طالبی گفت: اقشار مختلف مردم بویژه جوانان از سراسر استان در مراسم گرامیداشت ۵ اردیبهشت حضور خواهند داشت و همچنین باید در مدارس و مساجد استان اهمیت واقعه ۵ اردیبهشت بازگو و میادین و معابر شهر‌ها نیز توسط شهرداری‌ها در این خصوص فضاسازی شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار افزود: برپایی نمایشگاه در مسجد شکر و رونمایی از آثار هنری نیز از دیگر برنامه هاست.

 

سرهنگ فلاحی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: ذیل ستاد گرامیداشت پنجم اردیبهشت صحرای طبس کمیته‌های هشت گانه تشکیل شده و مسئولان آن نیز مشخص شده‌اند.

وی بیان کرد: برای این واقعه نیاز به جریان سازی داریم لذا درخواست می‌شود راویان و تاریخ دانان، دانشگاهیان، معلمان، ائمه جمعه در خطبه‌های نماز جمعه، فضا‌های مجازی به این موضوع بیشتر بپردازند.

فلاحی افزود: طرح‌های هنری و فرهنگی خوبی در این خصوص برنامه ریزی شده تا این موضوع ملی در سطح کلان معرفی و تبیین شود و بتوانیم حق مطلب را ادا کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تأکید کرد: اولین سیلی که در بحث مقابله با نظام جمهوری اسلامی به آمریکا زده شد همین واقعه صحرای طبس و شکست دشمن بود که نیاز است بیشتر به آن پرداخته شود.

در این نشست هر کدام از دستگاه‌های اجرایی به بیان برنامه‌ها و پیشنهادات خود برای برگزاری هرچه بهتر مراسم پنجم اردیبهشت پرداختند.

پنجم اردیبهشت سال ۱۳۵۹ نظامیان آمریکایی با هواپیما‌ها و بالگرد‌های خود برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی نوپای ایران و آزادی جاسوسان در بندشان طی عملیاتی پیچیده وارد عمق خاک کشور شدند و در محلی فرود آمدند که امروز با نام "موزه بین‌المللی استکبار ستیزی صحرای طبس" شناخته می‌شود.

عملیات نظامی و حمله تجاوزگرانه نظامیان آمریکایی موسوم به "پنجه عقاب" بر اثر توفان شن و امداد الهی به شکست خفت‌بار منجر شد.

صحرای طبس در فاصله ۱۳۰ کیلومتری محور طبس - یزد قرار دارد و هر سال به همین مناسبت مراسمی با حضور مردم و مسوولان در شهرستان طبس برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظرات
پر بیننده ها