مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی

امروز مساله فلسطین رویارویی حق و باطل در جهان است

تبریز- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: امروز مساله فلسطین مساله کل جهان و در واقع رویارویی حق و باطل است.
کد خبر: ۹۵۸۹۳۲۴
|
۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سیدمحمدحسین بلاغی در در عصر شعر و رسانه «مبشرات»، افزود: در مقوله ی فلسطین حد وسطی وجود ندارد؛  یک طرف حق و یک طرف باطل است و سکوت کردن در این موضوع مهلک تر از قرار گرفتن در جبهه ی دشمن است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با شعرا و ادبا گفت: ایشان شعر را از قدرتمندترین رسانه ها و تولید سرمایه‌های معرفتی و معنوی عنوان کردند .

بلاغی با اشاره به اهمیت و جایگاه شعر و رسانه در تبیین حقایق در عصر حاضر گفت: هم رسانه و هم ادبیات مقاومت باید شبانه روز فعال باشد  و منحصر به یک رویداد و حادثه نباشد بلکه یک جریان رسانه ای و ادبی با محوریت مقادمت باید ایجاد شود.

وی اضافه کرد: شعر مقاومت جامعه را از بی طرفی به سمت حقیقت طلبی رهنمون می شود. موج ایجاد می کند شورآفرینی می کند.

بلاغی با اشاره به اینکه رسانه و شعر و ادبیات مقاومت باید تنها به واژه ها و تصنیف ها و تصویرها بسنده نکند بلکه شعر مقاومت نیازمند روایتگری است گفت: در این راستا به سه نوع روایتگری نیاز داریم که یکی روایت نسل کشی و فاجعه انسانی ، دیگری مقاومت مردم فلسطین و سومی روایت گروههایی است که در جریان فلسطین سکوت کرده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی همچنین تدبیر امام خمینی(ره) در نامگذاری روز قدس را اتفاقی عظیم برای جهانی شدن مساله فلسطین برشمرد.

وی از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه دعوت کرد تا حضوری گسترده و تاثیرگذار در راهمیمایی روز قدس داشته باشند.

در این آیین چند تن از اهالی رسانه یه تبیین ابعاد رسانه ای طوفان الاقصی  پرداختند و تعدادی از شاعران شاخص استان نیز اشعار خود با موضوع فلسطین را قرائت کردند.

رونمایی از نماهنگ »ماه فلسطین» و تجلیل از خانواده شهید عبدالصمد امام پناه از شهدای طریق القدس و همچنین امین عبداللهیان از فعالان فرهنگی حوزه فلسطین از دیگر برنامه های این آیین بود.

محفل ادبی و رسانه ای مبشرات در راستای گرامیداشت روز جهانی قدس و اعلام حمایت اصحاب شعر و ادب در مقبره الشعرای تبریز برگزار شد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار