خبرهای داغ:
کد خبر: ۹۵۸۷۹۷۹
|
۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی، پیرامون هنجارشکنی‌های اخیر در برخی از اماکن تفریحی شهرستان بیرجند بیانیه ای صادر کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم
این روز‌ها در ماه مبارک رمضان، که فرصت برای تزکیه و تصفیه نفوس برای آحاد امت اسلام فراهم گردیده است، مع الاسف در نقاط خاصی از اماکن تفریحی متعدد شهرستان بیرجند، شاهد هنجارشکنی‌هایی هستیم که نه با احترام به حرمت این ماه مبارک متناسب است، و نه نسبتی با فرهنگ ایرانی اسلامی داشته و موجبات نارضایتی عموم همشهریان متدین را فراهم آورده است.

واضح است ترویج و گسترش صنعت گردشگری با وجود جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و فرهنگی کم نظیر استان، که برنامه ریزی‌های جدی در دستگاه‌های فرهنگی استان را میطلبد، هیچ نسبتی با ولنگاری‌ها و هنجارشکنی‌های گسترده اخیر نداشته و ندارد.

عدول از حدود شرعی در محیط اجتماعی توسط عده‌ای معدود، عدم برخورد و مدیریت مناسب اتفاقات اینچنینی و انتشار بی پروای تصاویر آن‌ها در فضای مجازی متاسفانه یا از عدم نظارت جدی بر ایجاد فضای سالم در جامعه و یا نبود دغدغه در مسئولان محترم جهت حراست از آرامش روانی و مرز‌های فرهنگی جامعه اسلامی‌مان حکایت دارد که بی گمان هیچکدام توسط عموم مردم مسلمان و شهیدپرور شهر و استان مان تحمل نخواهد شد.

مضاف بر اینکه شکل و تکرار این ناهنجاری‌ها از یک آسیب فرهنگی فراتر بوده و کشف منشأ آن هوشیاری نهاد‌های امنیتی را نیز میطلبد.

لذا شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان خراسان جنوبی ضمن تاکید بر ضرورت ایجاد فضایی سالم در جامعه جهت تحقق رشد همه جانبی انسانی، مطالبه جدی برخورد با واحد‌های صنفی و دستگاه‌های متخلف در روز‌های گذشته و اطلاع‌رسانی عمومی آن را از مسئولان محترم داشته و با عنایت بر تصمیمات شورای فرهنگ عمومی استان، تدوین هرچه زودتر سند گردشگری متناسب با فرهنگ ایرانی-اسلامی را ضروری میداند.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها