معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: آمار ورود گردشگران و مسافران نوروزی به این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۹۵۸۷۴۳۰
|
۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار بسیج از زاهدان، رضا شریفی در نشست اعضای ستاد سفر اظهار کرد: از زمان آغاز فعالیت ستاد خدمات سفر سیستان و بلوچستان ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا سوم فروردین ماه تعداد ۳۸۶ هزار و ۷۲۴ مسافر و گردشگر نوروزی وارد استان شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳۵ درصدی را نشان می‌دهد.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی اعضای ستاد خدمات سفر سیستان و بلوچستان در فراهم کردن زمینه سفر ایمن و آرام برای مسافران نوروزی، افزود: از میان مسافران ورودی به استان تعداد ۳۷۹ هزار و ۲۶۳ نفر مسافر ایرانی و هفت هزار و ۴۶۱ نفر نیز توریست و گردشگر خارجی بوده‌اند که در حوزه ورود مسافران ایرانی رشد ۳۹ درصدی را شاهد بوده‌ایم.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: بر اساس آمارهای ارسالی به دبیرخانه ستاد خدمات سفر، ۱۵ هزار و ۱۶۲ نفر از طریق فرودگاه‌های استان با ۴۷ درصد رشد، چهار هزار و ۴۶۹ نفر از طریق راه آهن و ۳۶۷ هزار و ۹۳ نفر نیز از طریق حمل و نقل جاده‌ای وارد این استان شده‌اند که در بخش حمل و نقل جاده‌ای با احتساب مدت مشابه سال قبل رشد ۳۵ درصدی به ثبت رسیده است.

به گفته وی؛ جمع کل میزان اقامت در سیستان و بلوچستان در این مدت به عدد ۱۲۰ هزار و ۳۰۸ نفر رسید که رشد ۳۱ درصدی را به ثبت رسانده و در مجموع ۳۴۸ هزار و ۴۸۹ نفر از جاذبه‌های گردشگری این استان پهناور بازدید کرده‌اند.

شریفی خاطرنشان کرد: میزان فروش صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان نیز با رشد ۷۳ درصدی به رقم ۹۲۳ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان رسیده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار