استاندار ایلام گفت: در مقطع زمانی ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۱ الی ۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۲، ۴۱ هزار و ۴۶۲ گردشگر در ایلام اقامت داشتند که بیانگر رشد ۳۲ درصدی میزان اقامت گردشگران در ایلام است.
کد خبر: ۹۵۸۷۲۹۶
|
۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسن بهرام‌نیاظهر امروز در نشست وبیناری شورای راهبری تصادفات و خدمات سفر که به ریاست، رئیس‌جمهور برگزار شد، از رشد ۳۲ درصدی میزان اقامت گردشگران در ایلام خبر داد و اظهار کرد: در مقطع زمانی ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۱ الی ۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۲، ۴۱ هزار و ۴۶۲ گردشگر در استان اقامت داشتند که بیانگر رشد ۳۲ درصدی میزان اقامت گردشگران در ایلام است.

 

 استاندار ایلام با قدردانی از صداوسیما، رسانه‌ها و مجموعه اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، افزود: سال گذشته از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ایلام به‌عنوان ایلام نوظهور گردشگری در کشور شناخته شد.

 

  بهرام‌نیا اعلام کرد: بیش از ۲۶۴ واحد اقامتی و پذیرایی و مجتمع‌های گردشگری با ظرفیت اقامت ۵ هزار و ۳۳۱ نفر در شب برای گردشگران مهیا شده است.

 

  استاندار ایلام اضافه کرد: شناسایی و نظارت ترافیکی ۲۵ نقطه حادثه‌خیز و پُرتصادف با مشارکت دستگاه‌های عضو ستاد در قالب همیار پلیس و... منجر به کاهش ۳۳ درصدی تصادفات شد.

 

  وی خاطرنشان کرد: برای تسهیل تردد گردشگران و همچنین در راستای کاهش تصادفات و سوانح جاده‌ای و حذف نقاط حادثه‌خیز، تونل شماره یک اربعین، در روزهای پایانی سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

 

  بهرام‌نیا، آمار کل تردد ایلام تا ۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ را یک میلیون و ۱۴۹ هزار و ۷۵۰ نفر عنوان کرد و گفت: ۱۴ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای، یک پایگاه هوایی و یک پایگاه کوهستانی آماده خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی هستند.

 

  استاندار ایلام با اشاره به تأکیدات وزیر کشور برای برپایی نمایشگاه و بازارچه‌های عرضه محصولات صنایع‌دستی، روستایی و سوغات محلی در ورودی تمامی شهرستان‌های استان، بیان کرد: خوشبختانه در ورودی ۷ شهرستان استان این بازارچه‌ها ایجاد و فعال شده و ۱۶ بازارچه و ۲۸۰ غرفه در ایلام در حال ارائه خدمات هستند.

وی در خصوص آمادگی فوریت‌های پزشکی استان ایلام، عنوان کرد: فوریت‌های پزشکی استان برای خدمات‌رسانی به گردشگران ۵۶ دستگاه آمبولانس، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس با ۵۰۰ نیروی عملیاتی آماده کرده است.

 

  بهرام‌نیا اضافه کرد: ۱۵ پست ثابت و ۷ پست سیار هلال‌احمر در ایلام فعال و ۱۴ آمبولانس و ۱۴ خودرو (ست‌نجات) و ۱۸۰ نفر پرسنل آماده خدمات‌رسانی به گردشگران نوروزی است.

 

  استاندار ایلام اضافه کرد: از آغاز سفرهای نوروزی ۴۲ تور گردشگری از استان‌های تهران، اصفهان زنجان و کرمانشاه وارد استان شدند و از ۲۵ اسفندماه تا به امروز ۱۱۴ هزار و ۳۲۵ نفر از طریق مرز مهران وارد کشور شدند که نشانگر ورود میانگین روزانه ۱۴ هزار نفر به کشور عراق است.

 

  وی با قدردانی از وزیر کشور، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و وزیر راه و شهرسازی، گفت: سال گذشته ۸۱۶ چشمه سرویس بهداشتی در ۸ شهرستان و ۴۴ نقطه ایلام ایجاد شد که عمده این مجتمع‌های بهداشتی در اختیار گردشگران است.

 

  بهرام‌نیا از تشکیل ۲۴ تیم نظارتی مشترک با دیگر دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر و فعال‌کردن سامانه‌های رسیدگی به شکایات در استان خبر داد.

 

  وی عنوان کرد: با تلاش همه‌جانبه شورای راهبری تصادفات و خدمات سفر، سال گذشته استان ایلام، در کاهش تصادفات و تصادفات منجر به فوت رتبه نخست در کشور را کسب کرد که امسال نیز با همین روند پیش خواهیم رفت. اکنون تعداد تصادفات درون‌شهری منجر به فوت صفر، و جرحی ۳۲درصد کاهش و در سفرهای برون‌شهری ۲۵ درصد کاهش تصادفات، ۲۵ درصد کاهش متوفی و ۲۵ درصد کاهش جرحی نیز به ثبت رسیده است.

 

  استاندار ایلام از حذف ۵ نقطه حادثه‌خیز ایلام در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: از مجموع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و پرتصادف ایلام، سال گذشته ۵ نقطه حادثه‌خیز برطرف شد.

 

  وی خاطرنشان کرد: همچنین در ایلام امسال ۱۱۷ غرفه صنایع‌دستی فعال و ۱۰۰ واحد بوم‌گردی آماده ارائه خدمات و پذیرایی از گردشگران هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار