مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: نرم‌افزار «ایلام بَلد» برای سهولت دسترسی گردشگران به جاذبه‌های گردشگری فعال شده است.
کد خبر: ۹۵۸۶۹۲۹
|
۰۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، فرزاد شریفی عصر امروز در خصوص فعالیت نرم‌افزار «ایلام بَلد» اظهار کرد: این نرم‌افزار که اولین‌بار به‌صورت ویژه در ایام اربعین سال ۱۴۰۲ رونمایی شد، برای تعطیلات نوروزی تکمیل و آماده نصب بر روی گوشی‌های همراه هوشمند گردشگران نوروزی است.

 

 وی افزود: در این نرم‌افزار امکانات و اطلاعاتی چون اماکن گردشگری، اقامتی، جاذبه‌های استان، دفاتر خدمات مسافرتی، مراکز فروش صنایع‌دستی، نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات محلی جانمایی شده است.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام یادآور شد: همچنین مساجد، اوقات شرعی، بوستان‌ها، پمپ‌های بنزین، سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی، مراکز خرید، غذاخوری‌ها و سالن‌های غذاخوری و دیگر اطلاعات موردنیاز گردشگران نوروزی در این نرم‌افزار قرار دارد.

 

 وی بیان کرد: گردشگران نوروزی از طریق فروشگاه‌های مجازی معتبر داخلی عرضه نرم‌افزار نظیر کافه‌بازار، سیب و مایکت امکان دانلود و نصب این برنامه جامع بر روی گوشی‌های خود را دارند.

 

 شریفی ادامه داد: نرم‌افزار ایلام بلد گردشگران نوروزی را از نقشه‌خوانی و کتابچه‌های راهنما بی‌نیاز می‌کند چرا که این برنامه مجهز به نقشه و مسیریاب است.

 

 وی تصریح کرد: در نرم‌افزار مذکور علاوه بر مسیر و نقشه مکان موردنظر، یک شماره دسترسی از آن مکان نیز برای رفاه حال گردشگران در نرم‌افزار درج شده است.

 

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام افزود: کد QR نصب این برنامه نیز بر روی تمام آگهی‌نماها و بنرهای تبلیغاتی مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان قرار دارد.

 

 به گفته شریفی همچنین طبق رایزنی‌های انجام‌گرفته با مخابرات، پیامک نصب این نرم‌افزار بر روی گوشی‌های همراه مسافران نوروزی که به استان ایلام سفر می‌کنند، ارسال می‌شود.

 

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام هدف از طراحی این نرم‌افزار را حذف تدریجی اقلام تبلیغاتی کاغذی بیان کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار