امام‌ جمعه ایلام گفت: راهبرد جهش تولید با مشارکت مردم به‌خاطر این است که یکی از مشکلات اقتصاد ما تصدی‌گری دولت است و هرجایی که مردم پای‌کار بودند، مشکل حل شده است.
کد خبر: ۹۵۸۷۱۹۴
|
۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه‌های این هفته (۳ فروردین‌ماه) نماز جمعه شهر ایلام، گفت: انسانی که اسیر * شود، تسلیم خواسته‌های نفسانی شده و عقل او تعطیل می‌شود و آزاد شدنی نیست.  

وی افزود: تقارن ماه رمضان و آغاز سال و بهار تلاوت قرآن و میلاد امام حسن مجتبی (ع) را به فال نیک می‌گیریم و خداوند با نزول باران، رحمت‌الهی عیدی خوبی به مردم داد و روحیه شاد مضاعفی در مردم ایجاد کرد.  

امام جمعه ایلام با بیان اینکه بهار نشانه توحید خداوند متعال و بیانگر قدرت الهی است و انسان عاقل را آگاه می‌کند که با دیدن زنده شدن زمین بی‌جان خدا را بشناسد، افزود: در عید نوروز نگاهی هم باید به معنویت این عید داشته باشیم و در فرهنگ اسلام نوروز عید شادی است، اما برنامه‌هایی از جمله دعا و ارتباط با خدا در عید نوروز نیز اشاره شده است.  

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار اضافه کرد: در عید نوروز که نشانه‌ای برای آیات خدا است، صله‌رحم مورد تاکید اسلام است و لذا در این ایام باید مراقب باشیم که بهانه‌ای برای گناه نباشد.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با اشاره اقتصاد و معیشت مردم که طی سال‌های گذشته مدنظر رهبر معظم انقلاب است، بیان داشت: نقطه آسیب پذیری کشور اقتصاد است و راهبرد ایشان رفع این مشکل است.  

وی ادامه داد: رهبر انقلاب برای برنامه هفتم رشد ۸ درصدی مشخص کرده‌اند که اگر جهش تولید و رشد ۸ درصدی داشته باشیم مشکل بیکاری، تورم و کسری بودجه حل شده و صادرات رونق پیدا می‌کند و اعتماد ملی بیش از گذشته خواهد شد.

امام جمعه ایلام خاطر نشان کرد: راهبرد جهش تولید با مشارکت مردم به خاطر این است که یکی از مشکلات اقتصاد ما تصدی‌گری دولت است و هرجایی که مردم پای کار بودند مشکل حل شده و هرجایی که مردم نبودند دشمن به آن دسترسی پیدا کرده بنابراین توجه به مشارکت مردم از جمله ضروریات است و دولت باید به آن توجه داشته باشد.  

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار تأکید کرد: مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذاران باید در نظر گرفته شود و افرادی که در مسیر تولید کارشکنی کرده برکنار و قوانین دست و پا گیر حذف شود.  

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه مبارزه با فساد ضروری است، تصریح کرد: در بحث پرونده چای دبش انتظار این بود که سریع‌تر رسیدگی شود و نتیجه آن در اختیار مردم قرار گیرد.  

امام جمعه ایلام تأکید کرد: مبارزه با قاچاق و واردات بی‌رویه باید مدنظر باشد و در استان ایلام ظرفیت‌های خوبی برای این مهم وجود دارد.  

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار اظهار کرد: ماه رمضان برای تعالی روح و بالابردن انسانیت است و جایی برای شکم پروری نیست و انسان نباید این‌قدر غافل شود که در انظار عمومی شروع به روزه خواری کند.

وی با بیان اینکه همه وظیفه داریم تا نسبت به روزه‌خواری تذکر زبانی بدهیم و مسئولین هم وظیفه دارند به این مقوله رسیدگی کنند، افزود: از کسانی که اغذیه‌فروشی و غذاخوری دارند تقاضا داریم که در ماه مبارک رمضان مراعات کنند چون روزی دست خدا است. و همچنین از کسانی موجر هستند تقاضا داریم که نسبت به مستأجرین خود رحم و مراعات داشته باشند.

امام جمعه ایلام در پایان بیان داشت: کسی که مسافر است نباید تظاهر به روزه‌خواری کند و کسانی که تقیدی به قوانین و مقررات ندارند باید با آن ها برخورد شود تا حرمت ماه رمضان را زیر پا نگذارند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار