خبرهای داغ:
زمانی خبر داد

استقرار پست ثابت خدمات به مسافرین نوروزی در پارک غدیر شهر جورقان همدان

همدان-سر تیم بیست و چهارمین طرح ملی خدمات بشر دوستانه به مسافرین نوروزی شهرستان همدان از استقرار پست ثابت خدمات به مسافرین نوروزی در پارک غدیر شهر جورقان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۸۶۶۹۶
|
۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱

پیام زمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با بیان اینکه جمعیت هلال احمر همچون سال‌های گذشته برای خدمات‌رسانی و راهنمایی مسافران نوروزی مشغول به فعالیت است، اظهار کرد: این طرح از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ آغاز و تا ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ به مدت ۲۳ روز اجرا می‌شود.

وی افزود: پست ثابت این دوره از طرح ملی خدمات بشر دوستانه به مسافرین نوروزی، مزین به نام و یاد دانش‌آموز شهید پرویز بهرامی از شهدای شهر جورقان است.

سر تیم بیست و چهارمین طرح ملی خدمات بشر دوستانه به مسافرین نوروزی شهرستان همدان ضمن قدردانی از حمایت‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر جورقان بابت مشارکت در اجرای این طرح، ابراز کرد: در این دوره بیش از ۵۵ نفر امدادگر جوان مشارکت دارند.

وی از اجرای پویش ملی بهرفت در پست‌های نوروزی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور خبر داد و افزود: در این پویش که با هدف بهبود رفتار‌های ترافیک ساز طراحی شده است، رانندگان ضمن قرائت میثاق نامه و امضای آن، متعهد می‌شوند که در طول سفر نکات ایمنی لازم را از قبیل رعایت سرعت و سبقت مجاز، عدم استفاده از گوشی همراه، عدم خوردن و آشامیدن هنگام رانندگی، بستن کمربند ایمنی خود و سایر سرنشینان خودرو، استقرار کودکان در صندلی عقب خودرو و... را رعایت کنند.

زمانی از حضور تیم سحر جمعیت هلال احمر در فضای دوستدار کودک پست ثابت طرح ملی خدمات بشر دوستانه به مسافرین نوروزی خبر داد و گفت: در فضای دوستدار کودک نیز برنامه‌ریزی‌های خوبی برای ایجاد شادی و نشاط برای کودکان با برگزاری مسابقه نقاشی، قصه‌خوانی، قصه گویی، شعرخوانی، بازی‌های فکری و ورزشی، آشنایی با مخاطرات و ... صورت گرفته است.

وی با اشاره به استقرار روحانی در خیمه نماز این پست خدمات‌رسانی به مسافرین نوروزی تصریح کرد: برگزاری نماز جماعت، پاسخگویی به سوالات شرعی، اجرای مسابقات فرهنگی و برگزاری برنامه‌های مذهبی ویژه ماه مبارک رمضان از دیگر برنامه‌های جانبی این طرح ملی است.

سر تیم پست ثابت بیست و چهارمین طرح ملی خدمات بشر دوستانه به مسافرین نوروزی شهرستان همدان از حضور دو تیم سحاب برای خدمات‌رسانی به مردم و به ویژه مسافران نوروزی خبر داد و عنوان کرد: این تیم که با عنوان سفیران حمایت‌های امدادی و بشردوستانه شناخته می‌شوند در مراکز تفریحی، توریستی و تاریخی همدان از جمله آرامگاه بوعلی سینا حضور داشته و اقدام به گرفتن تست قند خون و فشار خون و هم چنین ارائه آموزش‌های امدادی به مخاطبان خود می‌کنند.

وی با بیان اینکه پست ثابت شهرستان همدان در سال گذشته موفق به کسب رتبه برتر در بین پست‌های ثابت استان همدان شده است، خاطرنشان کرد: این موفقیت را مدیون حضور داوطلبانه جوانان امدادگر و بشر دوست هستیم.

زمانی با اشاره به اینکه راهنمایی مسافران نوروزی نیز از دیگر برنامه‌های این پست ثابت است، ابراز کرد: بسته‌های فرهنگی از قبیل نقشه سفر و راه، بروشور دارو‌های لازم در سفر، بروشور معرفی اسکان‌های مناسب و بروشور معرفی مکان‌های تفریحی، توریستی و تاریخی نیز در این پست به مسافران نوروزی ارائه می‌شود.

وی از اجرای جشنواره فیلم و عکس بشر دوستی همزمان با برگزاری این طرح خبر داد و عنوان کرد: امدادگران می‌توانند برای شرکت در این جشنواره، دو اثر از فعالیت‌های نوروزی خود را در قالب عکس یا فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای به واحد جوانان شهرستان همدان تحویل دهند.

سر تیم بیست و چهارمین طرح ملی خدمات بشر دوستانه به مسافرین نوروزی شهرستان همدان با بیان اینکه اجرای مسابقه «نوروز با طعم رمضان» نیز از دیگر برنامه‌های امسال این طرح بشر دوستانه است، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را با محوریت بهار قرآن و بهار طبیعت به پست‌های ثابت طرح ملی خدمات بشر دوستانه به مسافرین نوروزی تحویل دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات