خبرهای داغ:
حجت الاسلام ثروتی:

بکارگیری رهنمودهای قرآن در زندگی ما را به اهداف متعالی می‌رساند

همدان-مفسر قرآن کریم گفت: بعد از یادگیری قرآن کریم، می‌توانیم در آیات الهی تدبر و تفکر کنیم و با به کار بستن رهنمودهای قرآن در زندگی به اهداف متعالی برسیم.
کد خبر: ۹۵۸۵۷۷۳
|
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام حسین ثروتی در جلسه تفسیر قرآن کریم سپاه انصار الحسین(ع) همدان اظهار کرد: علت اینکه روزه در ماه مبارک رمضان واجب شده به خاطر عظمت این ماه عزیز است و عظمت این ماه نیز به دلیل نزول قرآن است.

 وی بیان کرد: فرقان یکی از اسامی قرآن کریم است که از واژه فرق گرفته شده و به معنی جداکننده حق از باطل است.

 این مفسر قرآن کریم با اشاره به نزول قرآن در شب قدر گفت: قدر به معنای اندازه است و محتوای آیات قرآن کریم اندازه‌ها را مشخص می‌کند، پس اگر انسان در زندگی قدرشناس باشد به تمام اهداف خود خواهد رسید.

وی گفت: خداوند در ابتدای سوره «حم» می‌فرماید «قرآن را در شبی مبارک نازل کردیم» که منظور از مبارک، خیر و برکت ادامه‌دار است.

ثروتی خاطرنشان کرد: زمانی می‌توان از خیر و برکت قرآن استفاده کرد که برای یادگیری این آیات الهی برنامه‌ریزی داشته باشیم، زیرا خداوند قرآن را در حد فهم بشر آسان کرده است.

 وی عنوان کرد: بعد از یادگیری قرآن کریم، می‌توانیم در آیات الهی تدبر و تفکر کنیم و با به کار بستن رهنمودهای قرآن در زندگی به اهداف متعالی برسیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار