مالمیرخبر داد

افزایش ۴ درصدی جان باختگان سوانح رانندگی دراستان همدان

همدان-سرپرست اداره کل پزشکی قانونی استان همدان از افزایش ۴ درصدی جان باختگان و کاهش ۹ درصدی مصدومین سوانح رانندگی دراستان همدان خبرداد.
کد خبر: ۹۵۸۵۱۴۴
|
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴
افزایش ۴ درصدی جان باختگان سوانح رانندگی دراستان همدان

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر محمد مالمیر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس آمار سوانح رانندگی درون و برون شهری استان در ۱۱ ماهه امسال ۴۳۹ نفر در حوادث رانندگی جان باختند که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۴۱۹ نفر بوده است.

وی افزود: از ۴۳۹ متوفی حوادث رانندگی، ۶۴ نفر در سوانح درون‌شهری، ۲۸۷ نفر در تصادفات برون‌شهری، ۲۸ نفر در سوانح مسیر‌های خاکی و روستایی و ۶۰ نفر در حوادث مرتبط با سایر مسیر‌های ارتباطی استان همدان جان خود را از دست دادند.

سرپرست اداره کل پزشکی قانونی استان همدان خاطرنشان کرد: آمار تصادفات درون‌شهری در ۱۱ ماهه سال گذشته ۴۵ نفر، برون‌شهری ۲۸۷ نفر، محور‌های خاکی و روستایی ۳۵ نفر و سایر ۵۲ نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه در ۱۱ ماهه سال گذشته ۷ هزار و ۴۱۶ نفر شامل ۲ هزار و ۳۵۶ زن و ۵ هزار و ۶۰ مرد در تصادفات مجروح شده‌اند، ادامه داد: این آمار در ۱۱ ماهه امسال ۶ هزار و ۷۵۵ نفر شامل ۲ هزار و ۷۶ زن و ۴ هزار و ۶۷۹ مرد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۹ درصدی داشته است.

وی در ادامه با اشاره به نکات مهم سفر با خودرو در نوروز گفت: قبل از سفر حتما برای خودروی خود معاینه فنی بگیرید؛ برای این کار باید به نمایندگی‌های مجاز خودرو مراجعه کنید تا در طول سفر مشکلی برای وسیله نقلیه‌تان پیش نیاید، بهتر است این کار را حداقل یک هفته قبل از حرکت انجام دهید.

مالمیر عنوان کرد: از حرکت در جاده‌های غیراستاندارد و شانه‌های خاکی اجتناب کنید. شانه‌های خاکی برای مواقع ضروری در نظر گرفته شده و استفاده از آن‌ها برای دور زدن جاده می‌تواند باعث بروز مشکل برای دیگران شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار