خبرهای داغ:
دکتر مالمیر خبر داد

افزایش فوتی‌ها و کاهش تعداد مصدومین ناشی از حوادث کار در همدان

همدان-سرپرست اداره کل پزشکی قانونی استان همدان با اشاره به افزایش آمار فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سطح استان گفت: در ۹ ماهه امسال ۴۸ نفر در استان همدان بر اثر حادثه ناشی از کار فوت شده‌اند.
کد خبر: ۹۵۷۱۸۱۵
|
۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹

دکتر محمد مالمیر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با بیان اینکه در ۹ ماهه سال گذشته ۳۳ نفر در حوادث کار جان باختند، اظهار کرد: تعداد مصدومان حوادث کار در سطح استان طی ۹ ماهه امسال ۳۷۲ نفر و در مدت مشابه سال گذشته ۴۲۴ نفر بوده است که کاهش ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به ریزش آوار در معدن سنگ شهرستان کبودراهنگ در روز گذشته (شنبه ۳۰ دی) مطرح کرد: متأسفانه مردی ۴۶ ساله در معدن سنگ مهدی‌آباد شهرستان کبودراهنگ بر اثر سقوط آوار سنگ جان خود را از دست داد.

سرپرست اداره‌کل پزشکی قانونی استان همدان با اشاره به افزایش آمار فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سطح استان گفت: در ۹ ماهه امسال ۴۸ نفر در استان همدان بر اثر حادثه ناشی از کار فوت شده‌اند.

وی در پاسخ این سوال که چرا فوتی‌های حوادث کار باید به پزشکی قانونی مراجعه کنند؟ گفت: برخی افراد پیش از بروز سانحه به علت بیماری از جمله سکته قلبی جان باخته سپس دچار سانحه می‌شوند که در معاینات پزشکی این موضوع رصد و مشخص می‌شود.

مالمیر ریزش آوار، سقوط از بلندی، اصابت جسم سخت، سوختگی و کمبود اکسیژن را از مهمترین عوامل فوت‌های مشابه عنوان کرد و یادآور شد: با رعایت نکات ایمنی می‌توان این حوادث را تا حد قابل توجهی کاهش داد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار