مدیرعامل شرکت گاز ایلام گفت: در سال جاری ۳۰۰ نهال غیرمثمر و ۴۰ نهال مثمر به مناسبت روز درخت کاری در اقصی نقاط ایلام کاشت شده است.
کد خبر: ۹۵۸۴۲۷۰
|
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمود کشاورز مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام، از کاشت ۳۴۰ نهال مثمر و غیرمثمر به‌مناسبت روز درختکاری در ایستگاه‌های گازرسانی در اقصی نقاط این استان در سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۰۰ نهال غیرمثمر و ۴۰ مورد دیگر مثمر بوده است.

وی افزود: در راستای پویش کاشت یک میلیارد درخت، این تعداد اصله نهال در ایستگاه‌های گدمه چرداول، چهارمله، بان‌ویزه صالح‌آباد و ساختمان اداری سیروان کاشت شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان، ادامه داد: درختان مقاوم و متناسب با اقلیم منطقه از جمله بلوط، بنه، ارغوان، اوکالیتوس، کنار کاشت شده است. این مجموعه ضمن حفظ و صیانت از محیط‌زیست و رعایت اصول ایمنی و بهداشت و همچنین کاهش ضایعات در انجام ماموریت ها سازمانی و جایگزینی گاز طبیعی در واحدهای صنعتی استان توانسته در توزیع انرژی پاک و سازگار با محیط زیست پیشتاز باشد‌.

کشاورز خاطرنشان کرد: این شرکت هرساله به ‌منظور حفظ محیط‌زیست و فرهنگ‌سازی حفظ منابع طبیعی تعداد قابل توجه‌ای از انواع درخت را غرس می‌کند. درخت از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین عناصر در محیط‌زیست و چرخه حیات در اکوسیستم جهانی است و کاشت درخت و تأثیر مثبت آن در ایجاد تعادل آب و هوا، پاک‌سازی هوا، انسجام بافت خاک و حفظ زیستگاه موجودات مختلف و کاهش گرمای زمین نشان‌دهنده نقش مهم آن در همه ابعاد زندگی انسان است.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه با اتخاذ راهبردهای سازمانی مبتنی بر فرهنگ تعالی سبز و همچنین حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در صیانت از محیط زیست یکی از شرکت‌های پیشرو است، تصریح کرد: درختکاری در سال‌های اخیر از رشد قابل توجهی برخوردار شده به طوری که امسال در ایستگاه‌های گازرسانی استان بیش از ۳۴۰ اصله نهال کاشت و نگهداری می‌شود.

کشاورز اظهار داشت: بهره‌گیری از مزیت سوخت پاک و طبیعی گاز، فرصتی دوباره برای تنفس زمین است، گازرسانی به مناطق روستایی به‌خصوص مناطق کمتر توسعه‌یافته استان باعث جلوگیری از مهاجرت روستائیان، حفظ محیط‌زیست و جلوگیری از قطع درختان جنگلی شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار