خبرهای داغ:
دور همی با طعم تجربه؛

نشست هم اندیشی استانداران ادوار آذربایجان شرقی

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی به منظور استفاده از تجربیات و تبادل افکار با استانداران ادوار قبلی این خطه، دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۹۵۸۱۴۴۰
|
۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، در سومین روز اسفندماه در تالار دیدارهای خصوصی استانداری آذربایجان شرقی خبرهایی بود؛ خبرهایی از جنس دیدار دوستانه و صمیمانه مالک رحمتی با استانداران ادوار قبلی با هر سلیقه و گرایش سیاسی به منظور تبادل افکار و استفاده از ظرفیت ها و تجربیات مدیریتی آنان در عرصه های مختلف برای کمک به توسعه همه جانبه استان.

استاندارانی که در سال های گذشته در تالار دیدارهای خصوصی عمارت تاریخی استانداری آذربایجان شرقی، میزبان وزرا ، سفرا و سران بلندپایه کشوری و بین المللی بودند، حالا خودشان مهمان این تالار هستند و طی سه ساعتی که جلسه طول کشید، از تجربیات مدیریتی خود سخن گفتند.

استانداران دور میز گرد نشسته اند و رحمتی به تک تک آنها خیر مقدم می گوید؛ قبل از هر چیزی صلوات و فاتحه ای به روح استانداران مرحوم آقایان جبارزاده و خرم نثار می شود.

استاندار آذربایجان شرقی هدف از این دیدار، دوستانه را استفاده از تجربه و دانش مدیران ارشد قبلی برای توسعه متوازن استان در همه ابعاد ذکر کرد و اینکه آذربایجان شرقی، استانی استراتژیک و غنی از منابع طبیعی و پتانسیل ها و ظرفیت های زیادی است.

او از قصدش برای راه اندازی اندیشکده مدیریتی استان خبر داد و افزود: در صدد هستیم این اندیشکده را راه اندازی کنیم و مدیریت آن بر عهده استانداران قبلی باشد که نماینده عالی دولت در استان بودند تا بیشتر و بهتر بتوانیم از تجربیات ارزشمند آن ها استفاده کنیم؛ همچنین جمعی از نخبگان، افراد موثر و اندیشه ورز عضو اندیشکده مدیریتی باشند تا سریع تر بتوانیم به اهداف تعیین شده دست پیدا کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی، شناخت صحیح ظرفیت های استان و در کنار آن شناخت نیروی انسانی توانمند را از موضوعات مهم اندیشکده مدیریتی عنوان کرد.

در اینجا بود که خوشآمد گویی رحمتی به همتایانش در ادوار قبلی و صحبت های مقدماتی اش به پایان رسید.

استانداران دوره های قبلی با سلیقه ها و گرایش های مختلف فکری و سیاسی دور هم جمع شده اند تا با مشورت و همفکری همدیگر استاندار جوان را برای رسیدن به ایده ها و طرح های نو که در ذهن دارد کمک و یاری کنند.

استانداران دوره های قبلی به ترتیب ایفای نقش مدیریتی در استان نظرات و پیشنهادهای کاربردی  و سازنده خود را مطرح می کنند.

استاندار محبوب باشید

آقای ساریخانی که سابقه استانداری او به سال های”  ۱۳۵۹ -۱۳۶۰” بر می گردد بعد از اینکه در زمینه عمران و توسعه استان نکاتی را مطرح کرد، صحبت هایش را در دو جمله خلاصه کرد. استاندار محبوب باشید و شهروندان را با هر دیدگاه ، اختلاف سلیقه و گرایش بپذیرید.

اقدام جالب و ابتکاری آقای استاندار در دورهمی با استانداران دوره های قبلی، همه آنها را سر ذوق آورده است و این را می توان از خوش و بش ها و صحبت های گرم و صمیمی آنان به خوبی متوجه شد.

چای های خوشرنگ در استکان های کمرباریک هم خاطره این دورهمی را لذت بخش تر می کند.

هر کدام از آنها برای توصیف بهتر مطلبی که می گویند، از سفرهای داخلی و خارجی مثال می آورند.

در این میان عکاسان جوان رسانه ای هم که این همه استاندار را یک جا ندیده اند، از زوایای مختلف عکس می گیرند و صدای شاتر دوربین فضای تالار را پر می کند.

آقای عبدالعلی زاده که استاندار ۶ سال اول دهه ۱۳۷۰ بود، از موضوعات مختلف صحبت می کند و فلش بک می زند به آن سال ها و خاطره سفر به کره جنوبی را تعریف می کند؛ اینکه در پایان سفر کاری آلبومی از عکس های سفر به او هدیه داده شده بود.

عکس ها سخن می گویند

آقای عبدالعلی زاده بعد از تعریف این خاطره به استاندار آذربایجان شرقی پیشنهاد کرد بعد از پایان مسئولیت در کسوت استانداری بهتر است گزارشی از عملکرد و خاطرات مدیریتی را به فاصله کوتاهی منتشر کند تا در دسترس عموم قرار گیرد.

او سپس کتاب خاطرات مدیریتی خود در استان آذربایجان شرقی را به آقای رحمتی هدیه کرد.

الویت بندی موضوعات، تشویق به جذب سرمایه گذاری، افزایش بهره وری و حمایت از نخبگان از جمله پیشنهادهای آقای عبدالعلی زاده به آقای استاندار بود.

در ادامه کلیپی از تصاویر نوستالژیک آقایان استانداران پخش می شود. دیدارهای مردمی، بازدید از پروژه های مختلف، ارائه گزارش عملکرد، بازدید از مناطق زلزله زده و … محتوای این کلیپ بود.

نوبت به آقای محمدزاده می رسد؛ او از تجربه هایش برای سرمایه گذاری در استان می گوید؛ از اینکه ظرفیت های اقتصادی در این استان خیلی زیاد است و با روش های مختلف می توان به سرمایه گذاری در استان کمک کرد.

صحبت های بعدی آقای محمدزاده در مورد اهمیت تبریز و راه های مواصلاتی آن با سه کشور همسایه است.

مردم آذربایجان شرقی قدرشناس هستند

آقای سبحان اللهی هم که طی سال های” ۱۳۸۰- ۱۳۸۴” مدیر ارشد استان بود، موضوعات فرهنگی را خیلی با اهمیت ذکر کرده و با اشاره به نتایج یک تحقیق و پژوهش علمی می گوید: بر اساس یک تحقیق جامعه شناسی دانشگاهی در سال ۱۳۷۲ در استان آذربایجان شرقی فرهنگ قدرت، رفاه است و آذربایجانی ها سطح آگاهی بالایی دارند، به تاریخ و هویت خودشان علاقه مند بوده و در رشته های زیادی از جمله هنر، سیاست، عرفان، نگارگری و …صاحب سبک و مکتب هستند.

او اضافه می کند: خلاصه اینکه مردم آذربایجان شرقی قدرشناس هستند و به فردی که برای پیشرفت استان کار می کند، ارزش و بها می دهند.

همچنان که آقای سبحان اللهی به صحبت هایش ادامه می دهد، آقای طاهری، استاندار آذربایجان شرقی در دهه شصت” ۱۳۶۰-۱۳۶۲” به جمع استانداران اضافه می شود؛ احوالپرسی دوستانه ای با همکاران صورت می گیرد.

حالا نوبت به آقای بیگی می رسد؛ استانداری که در زلزله ورزقان، مرد میدان بود.

او هم از تلاش ها و تجربیاتش برای سرمایه گذاری آذربایجانی های مقیم خارج از کشور صحبت کرد و گفت: باید به تبریز نقش بین المللی بدهیم و تبریز در موضوعات مختلف باید برجسته شود.

آقای پورمحمدی، استاندار دانشگاهی آذربایجان شرقی هم دغدغه پیری جمیت استان را دارد و دو علت برای آن ذکر می کند؛ علت اول کاهش زاد و ولد و دومی هم مهاجرت کردن جوانان برای کار که نشان از همت و غیرت آنان برای غلبه بر بیکاری است.

آقای طاهری هم که استاندار دهه شصت بود، تجربیاتش مربوط به مدیریت استان در پشتیبانی از جنگ بود.

او تجربیاتش را در قالب خاطره تعریف می کند، گوش تیز می کنم تا خاطره ای که تعریف می کند را بشنوم، ولی تلاشم به جایی نمی رسد.

آقای طاهری تعریف می کند و بقیه استانداران محو شنیدن خاطرات او شده اند و می خندند.

دوست خبرنگارم می پرسد: «می شنوی آنها چی میگن که می خندن؟» و من شانه هایم را به نشانه اینکه «نمی شنوم»، بالا می اندازم.

در همین حال که آن ها مشغول تعریف خاطرات دهه های شصت تا نود هستند، حاج آقای آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز به جمع آن ها می پیوندد. آن ها از دیدار همدیگر بسیار خوشحال می شوند. حاج آقای آل هاشم با همه استانداران احوالپرسی گرمی کرده و به یکایک آنان خوشامد می گوید.

بعد از احوالپرسی، آقای استاندار با جمع بندی پیشنهادها و راهکارهای مطرح شده، اولین الویت مدیریت ارشد استان را اتمام پروژه های نیمه تمام و سپس رونق اقتصادی اعلام می کند.

او در ادامه، رفع موانع تولید، برطرف کردن مشکلات زیرساختی ، نوسازی صنایع استان و افزایش بهره وری را از مهم ترین الویت های کاری استان می شمارد.

حاج آقای آل هاشم نیز در پایان این دورهمی از ابتکار آقای استاندار در برگزاری نشست هم اندیشی با حضور استانداران دوره های قبلی به منظور انتقال تجربیات خود برای توسعه روزافزون استان تشکر و قدردانی می کند.

پایان بخش نشست دورهمی استانداران ادوار آذربایجان شرقی نیز رونمایی از تمبر یادبود نشست و امضای استانداران بر پای آن است.

 معصومه درخشان

ارسال نظرات
آخرین اخبار