خبرهای داغ:
یک هزار طرح عمرانی و محرومیت‌زدایی در فارس با حضور سردار سلامی در آستانه نیمه شعبان و عیر بزرگ منتظران ظهور به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۵۸۱۴۳۹
|
۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸

به گزارش خبرنگار بسیج از شیراز، آیین افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی سپاه فجر فارس با حضور سرلشکر پاسدار حسین سلامی در شیراز برگزار شد.

سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس در این‌ آیین، این طرح‌ها را تعمیر و ساخت مسکن محرومین، آسفالت و ساخت راه‌های روستایی و‌ گلزارهای شهدا، افزایش و ایجاد فرصت‌های شغلی، کمک به ازدواج آسان و زوج های جوان و تامین جهیزیه، و در مجموع ۱۴هزار و ۷۸۲ طرح محرومیت‌زدایی و هزار سری جهیزیه و تامین شغلی عنوان کرد.

سرهنگ علی اکبر طحان مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس هم در این مراسم با ارائه گزارشی از خدمات ارائه شده امروز، اظهار داشت: در راستای بسیج آبرسانی در ۴۸۰ روستا این طرح اجرایی شد و در بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی، بین مزارع و باغات و گلزارهای شهدا، ۱۹۵ پروژه اجرایی، و در‌ بحث ساخت و مرمت مسکن محرومین، تا امروز ۵۵۷ واحد احداث که ۲۵۶واحد امروز تحویل می‌شود.

سرهنگ طحان با اشاره به اینکه در خصوص اشتغالزایی ۴۷۴میلیارد تومان تسهیلات ارائه و برای ۶۱۹۶نفر اشتغالزایی شده است، ادامه داد: در راستای تثبیت اشتغال موفق به پایش ۶۴۶ کارگاه، کارخانه و ‌معدن شدیم و ۱۲۷۹نفر تثبیت اشتغال را داشتیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس با اشاره به نهضت خدمت مومنانه، با بیان اینکه تا امروز ۲۳۴۲ سری جهیزیه تقدیم شده، از تقدیم ۱۰۰۰سری جهیزیه در طرح امروز خبر داد.

وی ۱۷۵۸میلیارد تومان هزینه آبخیزداری را تا کنون اعلام کرد و ادامه داد: در سال پیش‌رو گروه‌های جهادی در ۱۳ عرصه فعالیت خواهند داشت.

سرهنگ طحان با اشاره به پروژه‌های آب کشاورزی با کمک قرارگاه محرومیت‌زدایی، تصریح کرد: امروز ۱۱۰ روستا از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند و با اهدا ۱۰0۰ سری جهیزیه و تحویل ۲۵۶ مسکن محروم و ۶۱۹۶ فرصت شغلی، جمعا به ارزش ۸۱۰ میلیارد تومان، خدمات عمرانی و غیرعمرانی به مردم عزیز فارس تقدیم می‌شود.

در ادمه، سرهنگ مجید علیپور مسئول قرارگاه اجتماعی امنیتی احمدبن‌موسی(ع) شیراز با اشاره به اینکه بیانات امامین انقلاب سند راه این قرارگاه است، اظهار داشت: محرومیت‌زدایی یکی از سرفصلهای فعالیت این قرارگاه است و ۲۱۴۲پروژه عمرانی با اعتبار ۴۰۰میلیارد‌ تومان، خدمت‌رسانی در عرصه‌های عمرانی و غیرعمرانی با اعتبار ۵۰۰میلیارد تومان، احداث، تجهیز و راه‌اندازی کارگاه‌های اشتغالزایی با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان، و آسفالت یک‌میلیون و ۲۰۰ متر مربع از معابر ۱۰۲ روستا از ۲۳۲ روستای شهرستان شیراز با اعتبار ۲۵۰‌میلیارد تومان، از جمله خدمات این قرارگاه است.

وی با بیان اینکه در‌ گام دوم این قرارگاه حرکت پرشتابی را خواهیم داشت، تصریح کرد: در حوزه درون سازمان و در خدمت‌رسانی به محرومین ۵برنامه ۷ساله را با عقد قراردادهای مختلف دنبال می‌کنیم.

مسئول قرارگاه اجتماعی امنیتی احمدبن‌موسی(ع) شیراز با اشاره به اقدامات برون سازمانی، گفت: برای اولین بار قرارگاه محرومیت‌زدایی و صیانت از سومین حرم اهل بیت(ع) به تایید و‌مصوبه شورای شهر شیراز رسیده است و دارای اعتبار ۳درصد بودجه عمرانی شهرداری و دیگر دستگاه‌های مرتبط است و سند محرومیت‌زدایی شهرستان شیراز، برنامه این قرارگاه است و ساختار منسجم با ریاست استاندار شیراز دارد.

سرهنگ علیپور با اشاره به برنامه‌های امروز گفت: ۱۴۲۰۰ طرح عمرانی و غیرعمرانی با اعتبار ۱۶۵۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد که بیش از ۷۰ خانوار از آن بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش بسیج، مجتمع آبرسانی و عمرانی بیضا، افتتاح زمین چمن در روستای دهک ناحیه بقیه الله شیراز، طرح‌های عمرانی در لارستان از جمله طرحهای امروز است که به بهره‌برداری می‌رسد و سرلشکر سلامی در این برنامه با اعلام رمز مبارک‌«یا صاحب‌الزمان، یا صاحب‌الزمان، یا صاحب‌الزمان» دستور افتتاح طرح‌های عمرانی و غیرعمرانی را صادر کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها