مدیرعامل پتروپالایش شهرستان دهلران گفت: در دولت سیزدهم پروژه NGL۳۱۰۰ پیشرفت ۹۴ درصدی داشته و در خرداد سال ۱۴۰۳ با دریافت خوراک گاز شیرین و ترش، NGL۳۱۰۰ را با ظرفیت کامل ۲۴۰ میلیون استاندارد فوت مکعب راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۹۵۸۱۳۹۱
|
۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، جواد کمری مدیرعامل پتروپالایش شهرستان دهلران، روز پنجشنبه ۳ اسفندماه در حاشیه نشست شورای عالی پروژه‌های گروه اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، گفت: پروژه NGL۳۱۰۰ تا پیش از دولت سیزدهم به پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد رسیده بود و اکنون با گذشت ۲۹ ماه شاهد پیشرفت ۹۴ درصدی هستیم.

وی افزود: هم‌اکنون خوراکNGL۳۱۰۰٬، ۲۴۰ میلیون استاندارد فوت مکعب در روز است که از این مقدار ۶۰ میلیون فوت مکعب گاز شیرین و ۱۶۰ میلیون فوت مکعب گاز ترش از مجموع ۳ ایستگاه کمپرسور دریافت خواهد شد.

مدیرعامل پتروپالایش دهلران، ادامه داد: هم‌اکنون تا پایان سال ۱۴۰۲ مجموعه NGL۳۱۰۰ و ایستگاه کمپرسور چشمه‌خوش و خطوط لوله مرتبط به آن با تمام سرویس‌های جانبی آن آماده دریافت خوراک و راه‌اندازی با گاز شیرین است.

کمری خاطرنشان کرد: بعد از راه‌اندازی ایمن بانک اول پروژه با گاز خوراک شیرین، در خرداد سال ۱۴۰۳ آمادگی داریم تا با دریافت خوراک گاز شیرین و ترش، NGL۳۱۰۰ را با ظرفیت کامل ۲۴۰ میلیون استاندارد فوت مکعب راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در مدت ۲ سال گذشته و با پیشرفت فیزیکی حدود ۴۰ درصد از ۲ سال‌ونیم پیش در اختیار تیم جدید صندوق های بازنشستگی نفت و پتروپالایش دهلران قرار گرفت، اظهار داشت: پیشرفت فیزیکی این پروژه هم‌اکنون به ۹۴ درصد در طی ۲۴ ماه گذشته رسیده است و ۵ درصد باقی‌مانده مربوط به رفع پانچ و تنظیمات نهایی است.

مدیرعامل پتروپالایش دهلران با بیان اینکه ۱۲۰ میلیون فوت مکعب خوراک از ایستگاه دهلران که ۶۰ کیلومتر با NGL۳۱۰۰ فاصله دارد تأمین می‌شود، بیان کرد: پیشرفت فیزیکی این ایستگاه ۸۰ درصد است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار