سرپرست اداره کل استاندارد ایلام گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون ۱۴ هزار و ۶۱۸ مورد بازرسی از مراکز عرضه و واحدهای تولیدی ایلام انجام شده است.
کد خبر: ۹۵۸۵۶۳۰
|
۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، یادگار محمدی صبح امروز در شورای استاندارد ایلام با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون ۱۴ هزار و ۶۱۸ مورد بازرسی از مراکز عرضه و واحدهای تولیدی ایلام انجام شده است.

 

سرپرست اداره کل استاندارد ایلام با بیان اینکه یک هزار و ۷۶۴ فقره نمونه‌برداری از مراکز تولید و عرضه کالا در همین مدت در ایلام انجام شده است، تصریح کرد: همچنین در این مدت نیز ۱۴۸ مورد صدور و تمدید پروانه کاربرد علامت استاندارد صورت‌گرفته است.

 

وی با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون ۳۷۲ هزار و ۶۲۶ تن کالای استاندارد از مرز مهران صادر شده است، گفت: صادرات کالای استاندارد از مرز مهران در یکسال اخیر ۲۳۵ هزار و ۸۰ تن بوده است.

 

 محمدی با بیان اینکه تعداد پرونده‌های صادراتی و وارداتی در استان طی ۲ سال اخیر ۲ هزار و ۳۵۶ مورد و در یکسال اخیر ۲۲۷ مورد بوده است، ابراز کرد: در این مدت ۱۶۶ مورد صدور گواهی تأییدیه تجهیزات بازی، ۱۵۰۳ مورد آزمون نمونه تولید و آزمون طرح طه،۴۶۲ مورد تأییدیه آسانسور،۶۲۹ مورد بازرسی فنی آسانسور و ۲۶ مورد بازرسی از صنایع انرژی بر انجام شده است.

 

 وی تصریح کرد: نظارت و بررسی استاندارد مصالح ساختمانی، آسانسور، اوزان سبک، خالص فروشی، نان کامل و وسایل و تجهیزات شهربازی از جمله مواردی است که محور برنامه‌ها و فعالیت‌های اداره کل استاندارد را تشکیل می‌دهد.

 

 محمدی ابراز کرد: بر اساس ماده ۱۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد ما موظف هستیم که نسبت به ارزیابی انطباق کالاهای ساخت داخل وارداتی و نیز خدماتی که از لحاظ ایمنی بهداشت و سلامت عمومی که حائز اهمیت هستند با همکاری نهادهای ارزیابی انطباق تأیید صلاحیت شده اقدام و نتایج حاصله را جهت اطلاع عموم و مراجع ذی‌صلاح اعلام کنند.

ارسال نظرات