خبرهای داغ:
دبیر اجرایی چهارمین کنفرانس پژوهش‌های کاربردی در مهندسی برق عنوان کرد؛

ارائۀ ۴۲ مقاله در چهارمین کنفرانس پژوهش‌های کاربردی در مهندسی برق

دکتر صیفی کاویان : ۱۸۰ مقاله به دبیرخانۀ این کنفرانس ارسال شده است که از این تعداد ۴۲ مقاله به‌صورت شفاهی ارائه می‌شود.
کد خبر: ۹۵۷۹۸۳۵
|
۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از خوزستان، دکتر یوسف صیفی کاویان در حاشیۀ برگزاری این کنفرانس که در تالار همایش‌های دانشکدۀ مهندسی برگزار شد، گفت: ۱۸۰ مقاله به دبیرخانۀ این کنفرانس ارسال شده است که از این تعداد ۴۲ مقاله به‌صورت شفاهی ارائه می‌شود.

 

 وی افزود: این مقالات در حوز‌ه‌های مختلف از جمله «الکترونیک»، «مهندسی پزشکی»، «قدرت»، «مخابرات» و «کنترل» گردآوری و ارائه شده است.

 

 دکتر اکبری‌زاده، رئیس دانشکدۀ مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز نیز با اشاره به اینکه گروه برق این دانشکده از مهم‌ترین گروه‌های آموزشی برق کشور است، بیان کرد: در سال‌های اخیر اعضای هیئت‌علمی این دانشکده موفق به کسب افتخاراتی از جمله استاد نمونۀ کشور، پژوهشگر برتر، دو دوره کتاب برگزیدۀ سال و... شده‌اند.

 

 وی با بیان اینکه کنفرانس‌های علمی فرصت مناسبی برای تبادل علم و دانش و نظرات کارشناسی است، افزود: دانشجویان می‌توانند از این فرصت برای انتخاب موضوع تحقیقات خود، استفاده کنند.

 

 رئیس دانشکدۀ مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز، گفت: مهندسی برق شامل گرایش‌های الکترونیک، مهندسی پزشکی، قدرت، مخابرات و کنترل است. در حوزۀ الکترونیک شاهد طراحی و توسعۀ ربات‌های پیشرفته‌ای هستیم که در بخش سلامت و برخی جراحی‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود.

 

 اکبری‌زاده، تصریح کرد: همچنین در حوزۀ مهندسی پزشکی نیز پیشرفت‌های بسیاری حاصل شده است و اکنون می‌توان با اندازه‌گیری قطر سوراخ‌های بینی جنین در رحم مادر، سلامت جنین را تشخیص داد.

 

 وی ادامه داد: در حوزۀ قدرت نیز کشور ایران دارای ظرفیت‌های غنی، از جمله انرژی خورشید است که می‌تواند جایگزینی مناسب برای سوخت‌های فسیلی باشد.

 

 رئیس دانشکدۀ مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز، افزود: در حوزۀ مخابرات نیز شاهد طراحی و توسعۀ ماهواره‌های مخابراتی هستیم. این حوزۀ ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد که از جمله آن می‌توان به استفاده از مخابرات برای برآورد سطح زیر کشت زمین‌های کشاورزی از جمله برنج، گندم و... اشاره کرد.

 

 اکبری‌زاده با اشاره به ساخت پهپادهایی با فناوری سه‌بعدی، اظهار کرد: ساخت پهپادهای نظامی و غیرنظامی یکی از حوزه‌های مهم کنترل است.

 

 در ادامه دکتر مهدی کردزنگنه، مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه شهید چمران اهواز، بیان کرد: این مرکز از اوایل سال ۱۳۸۰ راه‌اندازی شده است و بسترساز ایجاد پارک علم و فناوری استان خوزستان نیز بوده است.

 

 وی، تصریح کرد: پژوهش، زیرساخت فناوری و نوآوری است و باگذشت بیش از دو دهه از آغاز فعالیت‌های علمی و فناوری در مراکز آموزش عالی کشور، ضرورت توجه هرچه بیشتر به این حوزه، احساس می‌شود.

 

 رئیس مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه شهید چمران اهواز، تأکید کرد: این دانشگاه همواره در بخش توسعۀ فناوری پیش‌تاز بوده است و برای رشد و توسعۀ کشور راهی جز توجه به پژوهش‌های کاربردی وجود ندارد.

 

 دکتر زری میدانی، مدیرعامل شرکت ملی گاز استان خوزستان نیز با معرفی فعالیت‌های این شرکت بر ضرورت گسترش همکاری میان دانشگاه و بخش صنعت تأکید کرد و افزود: تبدیل مقالات به دانش، تکنولوژی و کالا موجب تولید ثروت می‌شود.

 

 وی، تصریح کرد: صنعت گاز قدمتی به اندازۀ قدمت صنعت نفت دارد و با آغاز به کار پروژه‌های نفتی در کشور توسعۀ صنایع جانبی آن از جمله استحصال گاز نیز آغاز شد.

 

 مدیرعامل شرکت گاز استان خوزستان مسائل اقتصادی را یکی از چالش‌های مهم کشور دانست و گفت: این مشکل جز با تلاش و کوشش جوانان حل نخواهد شد.

 

 گفتنی است این کنفرانس که دبیری علمی آن را دکتر منادی از اعضای هیئت‌علمی دانشکدۀ مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز برعهده داشت، با حضور جمعی از اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان دانشکدۀ مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز، برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار