مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج خمین
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج خمین گفت: ماه شعبان از بهترین ماه‌ها برای استغفار و بخشیده شدن گناهان و تقرب به خدا است.
کد خبر: ۹۵۷۹۲۰۶
|
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۶

حجت‌الاسلام محمدسعید خزائی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج خمین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی در خمین؛ ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: ماه شعبان طبق روایات گزارش‌ شده از ائمه اهل‌البیت سلام‌الله علیهم اجمعین تمام لحظاتش مبارک و مغتنم است، باید از لحظه‌ لحظه آن جهت تقرب به خداوند متعال استفاده کرد، ماه استغفار، صلوات، مناجات، روزه، صدقه و ماه برقراری ارتباط با خداوند است.

وی افزود: اعیاد شعبانیه از جمله ولادت‌های امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) و امام زین‌العابدین(ع) مبارک بودن ماه شعبان را مضاعف می‌کنند، گرامی داشتن این ایام ولادت بدین دلیل است که یاد و خاطره آنان را در اعماق وجودمان زنده کنیم و در فضائل به آنان اقتدا کنیم.

حجت‌الاسلام خزائی تصریح کرد: از جمله ویژگی‌های بارز امام حسین(ع) شهادت، شهامت، امربه‌معروف و نهی از منکر، تبیین و روشنگری است؛ از ویژگی‌های حضرت عباس(ع) می‌توان به ایمان، دفاع از ولایت و امامت، بصیرت و جانبازی اشاره کرد. همچنین می‌توان به دعا که یکی از روش‌های مبارزه مهم امام سجاد(ع) در عصر خود بود اشاره کرد، صحیفه سجادیه اثر ارزشمند و مشتمل بر معارف بلندی است که امام سجاد(ع) به یادگار برای پیروان خود و شیعیانش باقی گذاشته‌اند و در برابر شرایط حاکم با روش دعا به تبیین معارف الهی و مبارزه با ستمگران وقت می‌پرداخت.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج خمین دعا را از جمله روش‌های مؤثر در ارتقای انسان دانست و افزود: دعا ابزار دست یافتن به کمال مطلوب و موفقیت در عرصه‌های مختلف زندگی انسان است، ارتباط برقرار کردن با صحیفه سجادیه و دعاهای گزارش‌ شده از امام سجاد(ع) و متصف شدن به ویژگی‌های امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) و تبعیت از این بزرگواران و رنگ آنان را به خود گرفتن سبب رشد و ارتقای روحی و معنوی انسان می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: در برخی روایات آمده است که اگر کسی به عذری نتوانست ماه مبارک شعبان و ماه رجب را روزه بگیرد، برای هر روزی صدقه بدهد؛ و صدقه این ماه، مهم است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار