خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

ظرفیت های فراموش شده مسجد احیاء شود

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه مسجد اصل است، گفت: باید ظرفیت‌های فراموش شده مسجد را شناخت و احیاء کرد.
کد خبر: ۹۵۷۶۹۱۹
|
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با جمعی از جوانان فعال در مساجد شهرستان بیرجند، اظهار داشت: آن جامعه‌ای می‌تواند رشد کند که حقوق بشر را تا جایی رعایت کند که مراعات داشته باشد تا بوی غذایش فرد دیگری استشمام نکند.

وی بیان کرد: هر چه سوابق دولت‌های استعمارگران نگاه میکنید همه اش رسوایی است، اروپایی که حدود ۱۰۰ میلیون از بومی‌های آمریکا را کشتند و بر سر قبر آن‌ها ایالات متحده را ساختند.

حجت الاسلام عبادی افزود: خیلی به جا است که مسجد با تمام ظرفیت فعلیت پیدا کند، اما سال‌ها تا پیش از انقلاب اسلامی با مساجد مبارزه شده است، آن مسجدی که خدا می‌فرماید، مدت‌ها پیش بسته شده، اما بزرگان و علما تلاش‌ها و زحمت‌های فراوانی کشیدند که این مسجد نیمه جان را به نسل امروز برسانند.

امام جمعه بیرجند گفت: ۴۵ سال است که علیه انقلاب اسلامی و مسجد واقعی دشمنان با همه گزینه‌های خود مقابله کرده اند، آرمان انقلاب اسلامی تمدن اسلامی است، اگر این تمدن چهره خود را بتواند نشان دهد تمام مکاتب غرب تابود شده اند.

وی ادامه داد: مسجد اصل است، ظرفیت‌های فراموش شده مسجد را باید شناخت، بسیار شایسته است که همه افراد صاحب نظر و فعال در مساجد، نظرات کارشناسی خود با نقد بر وضع موجود و پیشنهاد در رفع آن به دفتر بنده برسانید تا بهره برداری شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: شکلی که خدا در دین به مسجد داده شده است را می‌توان در انواع و اقسام مسائل روزمره همچون شهرسازی به آن رسید به طوری که مهندس نفشه و طرح آن را می‌کشد و پیمانکار اجرا میکند و کارگری که سواد آن را ندارد زیر نظر کارشناس انجام میدهد.

حجت الاسلام عبادی عنوان کرد: لزومی ندارد که همه مردم آیت الله بهجت شوند تا جامعه متمدن شود، اگر به همان فرمول عمل شود و جنبه‌های عملی مسجد توسعه پیدا کند به طوری که مسجد مرکز امورات باشد و جلودار آن یک عالمی که انسان شناسی و اسلام شناسی و اخلاق و رفتار است حال باید این مسائل را از مسجد به داخل شهر توسعه داد.

وی تاکید کرد: مقدمات خوبی در امور مسجد فراهم آمده است، اما دشمن نیز بیکار نشسته نیست، راهش این است که پیشنهاد‌های مختلف جمع آوری شود و میزان عملی شدن پیشنهاد‌ها و زمان اجرای آن تعیین شود تا مشکلات رو به حل شدن برود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار