شهید "اکبر حسنی" است که در تظاهرات روز ۲۲ بهمن ماه ۱۳۵۷ به شهادت رسید.
کد خبر: ۹۵۷۵۸۶۴
|
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ بهمن 1357 سالروز عروج ملکوتی هزاران لاله ای است که با خون هایشان رنگ سرخی به تنه انقلاب پاشیدند و فریاد استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را برای همیشه در بلندای تاریخ طنین انداز کردند.

بی‌شک اگر فداکاری و ایثارگری شهدا نبود انقلاب ما امروز با این صلابت و اقتدار در جهان مطرح نبود؛ شهدایی که سر دادن اما ذره‌ای از خاک وطن را ندادند، شهدایی که خون دادند تا امروز ایران ما با اقتدار قله‌ های پیشرفت و توسعه را یکی پس از دیگری طی کند و به خاری تبدیل شود در چشم دشمنانی که تاب دیدن ایران قوی را ندارد.

یکی از دلیرمردان شهرستان خندا شهید "اکبر حسنی" است که در تظاهرات روز 22 بهمن ماه 57 به شهادت رسید.

یکم مرداد 1336 در روستای کرکان از توابع شهرستان خنداب به دنیا آمد. پدرش با کارگری هزینه های زندگی را می گذراند؛ "اکبر" برای اینکه کمک خرج پدر در هزینه ها شود درس و مدرسه را از کلاس چهارم رها کرد و مشغول کاشی کاری شد.

سال 1354 ‏ازدواج کرد و صاحب یک فرزند پسر شد؛ اما باور به نهضت انقلاب باعث شد که در صف مبارزین قرار بگیرد و در راهپیمایی ها و تظاهرات های علیه رژیم در کنار سایر اقشار مردمی در صحنه حضور پیدا کند.

در نهایت روز بیست و دوم بهمن 1357 در تهران هنگام تظاهرات علیه رژیم شاهنشاهی بر اثر اصابت گلوله به سر، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها