خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در بیمارستان شهید محلاتی تبریز:

مصرف گرایی نتیجه دوری از سبک زندگی اسلامی است

تبریزـ مسئول نمایندگی ولی فقیه در بیمارستان شهید محلاتی تبریز گفت: رواج فرهنگ مصرف گرایی و گرایش خانواده ها به تجملات تا جایی پیش رفته که امروز نوعی تقابل با سبک زندگی ایرانی- اسلامی قلمداد می شود و این دوری از سبک زندگی دینی تمام جوامع بشری را مصرف گرا به بار آورده است.
کد خبر: ۹۵۷۵۸۲۷
|
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج آذربایجان شرقی، حجت الاسلام حسین بیرامیان در کارگاه آموزش سبک زندگی و اصلاح الگوی مصرف کارکنان سپاه آذرشهر، با اشاره به نامگذاری سال 88 رهبر انقلاب بیان کرد: سال 88 ایشان در راستای نیازهای حیاتی کشور و هدفمندسازی جامعه مسلمین و حرکت مسئولان و مردم، سال را اصلاح الگوی مصرف نامگذاری کردند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری در خصوص اصلاح الگوی مصرف، گفت: چشم و هم چشمی، خرید غیرلازم، هوسرانی در خرید، آبروداری خیالی و تجملگرایی از مصادیق مصرف غلط، است و رعایت این پنج توصیه رهبری، عمل به سبک زندگی دینی است.

حجت الاسلام بیرامیان داشتن برنامه صحیح اقتصادی  و اندازه نگه داشتن درامور زندگی را از نشانه های انسان پرهیزگار و با ایمان عنوان کرد و با استناد به حدیثی از امام باقر(ع)، گفت: فهم دین و شناخت آن، داشتن عزمی بلند و همتی استوار در برابر مشکلات و سنجش و اندازه نگه داشتن در امور مربوط به معیشت و زندگی اقتصادی است.

وی نقش دشمن و  رسانه ها را در مصرفی بارآوردن جوامع بشری مهم دانست و افزود: پیروی از مد روز و زود کهنه و مندرج شدن کالاها یکی از روش ها و شگردهای مصرفی بارآوردن جامعه است و دشمن امروزه بدنبال سوق دادن خانواده های ایرانی به سمت مد گرایی و روی آوردن آن ها به سمت مصرف گرایی است. که این فرهنگ مصرفی، هزینه های اضافی را به سبد خانوار تحمیل می کند.

وی در پایان با اشاره به  نگاه قرآن و احادیث در خصوص مصرف گرایی، داشتن روحیه پاسداری در امور زندگی و اداری و فرهنگ سازی درباره مصرف و آموزش راههای مقابله با مصرف گرایی  را، مهم عنوان کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار