خبرهای داغ:
سهرابی بیدار خبر داد

افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۳۶ پروژه برق طی دهه فجر در همدان

همدان-مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از افتتاح ۲۰۶ پروژه با اعتبار ۴ هزار و ۳۸۸ میلیارد ریال و کلنگ‌زنی ۳۰ پروژه با اعتبار ۸۶۰ میلیارد و ۳۷۱ میلیون ریال طی دهه فجر امسال در استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۵۶۷۹
|
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲

افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۳۶ پروژه برق طی دهه فجر در همدان

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی سهرابی‌بیدار در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه مبارک فجر ضمن تبریک ایام الله دهه فجر با بیان اینکه در حال حاضر تعداد مشترکین برق استان ۸۲۸ هزار و ۵۳۰ اشتراک است، اظهار کرد: آمار مشترکین در ابتدای انقلاب ۸۳ هزار و ۳۳۶ مشترک بوده است.

وی با اشاره به اینکه از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۴۷ هزار مشترک برق در استان اضافه شده که رشد توسعه خوبی در دولت سیزدهم داشته است، گفت: با توجه به رویکرد‌های اساسی که با مردم محوری بوده خدمات در وضعیت مطلوبی ارائه شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه در بخش انرژی در ۱۰ ماهه اول سال ۳ هزار و ۷۲۹ میلیون کیلووات ساعت انرژی تحویل مشترکین شده است، مطرح کرد: پیش‌بینی می‌شود این میزان تا پایان سال به بیش از ۴ هزار میلیون کیلووات ساعت برسد.

وی افزود: در حال حاضر طول شبکه فشار ضعیف استان ۸ هزار و ۶۸۲ کیلومتر و فشار متوسط ۱۰ هزار و ۹۴۵ کیلومتر است که در مجموع حدود ۲۰ هزار کیلومتر شبکه داریم که در حال خدمات‌رسانی برق است در حالی که این میزان ابتدای انقلاب ۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر بوده است.

سهرابی بیدار تصریح کرد: این مقدار از حجم شبکه نیاز به توانی دارد که سالی چندبار شبکه را بازدید، تامین و نگهداری کنیم تا برق مطمئن و پایداری را به مشترکین تحویل دهیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر تعداد ترانسفورماتور ما ۱۸ هزار و ۸۷۲ دستگاه است که این عدد قبل از انقلاب یک هزار و ۱۰ عدد بوده و طی دو سال گذشته در دولت سیزدهم حدود یک هزار و ۴۰۰ دستگاه اضافه شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با بیان اینکه قبل از انقلاب تعداد فیدر ۲۰ کیلوولت ۵۰ فیدر بوده که امروز به ۳۰۱ فیدر رسیده است، تصریح کرد: در حال حاضر هیچ روستایی در استان بدون برق نداریم و تمام یک هزار و ۷۳ روستای استان همدان دارای برق هستند که در ابتدای انقلاب فقط ۹۴ روستای ما دارای برق بود.

وی با بیان اینکه از هفته دولت تاکنون ۲۰۶ پروژه برق با مبلغ ۴ هزار و ۳۸۸ میلیارد ریال در عرصه‌های مختلف صنعت، کشاورزی و... به اتمام و بهره‌برداری رسیده است، تأکید کرد: از این تعداد در شهرستان همدان ۵۹ پروژه با اعتبار یک هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال و در شهرستان اسدآباد ۱۲ پروژه با اعتبار تقریبا ۲۶۷ میلیارد ریال بهره‌برداری می‌شود.

سهرابی‌بیدار ادامه داد: در شهرستان تویسرکان نیز ۹ پروژه با اعتبار ۲۷۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال، در شهرستان درگزین ۶ پروژه با ۸۲ میلیارد و ۹۰ میلیون ریال، در شهرستان کبودراهنگ ۱۱ پروژه با اعتبار ۱۸۶ میلیارد و ۶۳۲ میلیون ریال و در شهرستان ملایر ۳۸ پروژه با اعتبار یک هزار و ۱۸۶ میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال طی دهه فجر افتتاح می‌شود.

وی افزود: در شهرستان نهاوند ۸ پروژه با اعتبار ۲۵۴ میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال، در شهرستان رزن ۳۰ پروژه با اعتبار ۴۱۲ میلیارد و ۳۶۸ میلیون ریال، در شهرستان بهار ۱۶ پروژه با اعتبار ۴۵۴ میلیارد و ۸۷۲ میلیون ریال و در شهرستان فامنین ۱۶ پروژه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد و ۹۲۳ میلیون ریال اتمام و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ پروژه با اعتبار ۸۶۰ میلیارد و ۳۷۱ میلیون ریال طی این ایام در شهرستان‌های مختلف آغاز و کلنگ‌زنی می‌شود، ادامه داد: از این تعداد پروژه در شهرستان ملایر ۹ پروژه با اعتبار ۱۲۷ میلیارد ریال، در شهرستان همدان ۴ پروژه با ۳۱۰ میلیارد ریال، در کبودراهنگ ۴ پروژه با اعتبار ۱۹۸ میلیارد ریال، در درگزین ۱۰ پروژه با ۱۸۵ میلیارد و ۲۲۱ میلیون ریال و در شهرستان رزن ۳ پروژه با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی شده و عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

* بهره‌برداری از ۱۶ پروژه در حوزه توسعه شبکه‌های فشار ضعیف شهری و روستایی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: از پروژه‌های قابل افتتاح ما در دهه فجر امسال، تعداد ۱۶ پروژه با اعتبار ۲۹۰ میلیارد و ۷۳ میلیون ریال در حوزه توسعه شبکه‌های فشار ضعیف شهری و روستایی و ۱۳ پروژه با اعتبار ۹۲۳ میلیارد و ۱۶۴ میلیون ریال در حوزه نیرورسانی است.

وی با بیان اینکه در راستای اصلاح شبکه‌های فشار ضعیف و متوسط شهری ۳۱ پروژه با اعتبار ۵۳۵ میلیارد و ۴۲۳ میلیون ریال انجام شده است، یادآور شد: در حوزه نصب و تعویض لوازم اندازه‌گیری ۱۰ پروژه با اعتبار ۲۰۳ میلیارد و ۷۵۷ میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد که عمدتا در راستای هوشمندسازی کنتور‌ها است.

سهرابی‌بیدار ادامه داد: همچنین در حوزه اصلاح و نصب پست‌های هوایی ۴۵ پروژه با اعتبار ۵۰۰ میلیارد و ۹۵۵ میلیون ریال، در بخش تبدیل شبکه مسی به کابل خودنگهدار ۸ پروژه با اعتبار ۳۵۵ میلیارد و ۹۴۴ میلیون ریال و در راستای بهینه‌سازی روشنایی معابر ۹ پروژه به اعتبار ۱۵۱ میلیارد و ۱۹۴ میلیون ریال به بهره‌برداری رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش هوشمندسازی لوازم اندازه‌گیری ۹ پروژه با اعتبار ۲۹۶ میلیارد و ۸۷۴ میلیون ریال و در حوزه مقاوم‌سازی و افزایش قابلیت اطمینان شبکه ۶۵ پروژه با اعتبار یک هزار و ۱۳۱ میلیارد و ۲۸۸ میلیون ریال به اتمام رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه توزیع برق مطمئن و پایدار ماموریت شرکت توزیع برق استان است، مطرح کرد: از ابتدای سال گذشته چهار محور استراتژیک را برای حرکت خود تعریف کردیم تا برق مطمئن و پایدار را داشته باشیم که خوشبختانه به گواه مردم استان وضعیت مناسبی داریم.

وی با اشاره به اینکه هوشمندسازی یکی از محور‌های شرکت توزیع برق استان است، بیان کرد: در این راستا سه بخش تحول دیجیتال، لوازم اندازه‌گیری هوشمند و شبکه هوشمند را در دستور کار اجرایی داریم و در این بخش‌ها اقدامات اساسی نیز صورت گرفته است.

سهرابی‌بیدار با بیان اینکه حذف کاغذ از ابتدایی‌ترین کار‌های ما در راستای هوشمندسازی بوده است، عنوان کرد: یکی از کار‌های ابتکاری در استان همدان انجام مطالعات تعیین محل خطا با هوش مصنوعی است.

*قرائت ۱۰۰ درصدی مشترکین سنگین از راه دور

وی با اشاره به اینکه در راستای هوشمندسازی تهیه ۲۸۰ نقشه UTM انجام شده است، گفت: ۱۰۰ درصد مشترکین سنگین را به روش از راه دور قرائت می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان با بیان اینکه در حال حاضر کنترل‌پذیری مشترکین در بخش صنعتی ۴۳ درصد، در بخش کشاورزی ۱۰۰ درصد و در بخش اداری به ۳۴ درصد رسیده است، یادآورشد: در بخش سوم محور هوشمندسازی اتوماسیون شبکه است که سال گذشته افتتاح مرکز مدیریت هوشمند برق استان را افتتاح کردیم.

وی با بیان اینکه شروع به کار با ۲۵ نقطه قابل رویت از محل دیسپاچینگ بود که امسال به ۳۴۹ نقطه رسیدیم که نشان از سرعت بالای توسعه است، تصریح داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال این تعداد به ۴۳۸ نقطه می‌رسد.

سهرابی‌بیدار با بیان اینکه محور راهبردی دوم افزایش قابلیت اطمینان شبکه در راستای تأمین برق مطمئن و پایدار است، گفت: در این راستا نیز اصلاح شبکه توزیع ۲۳۷ روستا انجام و ۲ هزار و ۳۰۰ اصله پایه بازآرایی و استاندارد شده است.

وی از خریداری چهار دستگاه ژنراتور اضطراری خبر داد و عنوان کرد: پیگیری کرده‌ایم ۵ ایستگاه ۶۳ به ۲۰ اضافه شود که خدمات بهتری ارائه دهیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان با اشاره به اینکه توسعه شبکه فشار ضعیف روستایی به میزان ۶۴ کیلومتر، اصلاح و تقویت شبکه ۲۰ کیلوولت به میزان یک هزار و ۶۵۲ کیلومتر با تعویض ۸۲۶ اصله پایه انجام شده است، بیان کرد: ۲۲۰ میلیارد ریال نیز برای تعمیرات پیشگیرانه با خط گرم قرارداد داریم.

وی با بیان اینکه ۱۱۲ نقطه تابلو‌های ۲۰ کیلوولت و پست‌های زمینی برق اصلاح و فرمان‌پذیر شدند و ۲۳ کیلومتر شبکه یک روزه در مسیر خط تالوار تعمیر اساسی شد، تأکید کرد: بکارگیری اکیپ اتفاقات در ۱۶ محور روستایی ۱۲ ساعته و ۴ دفتر به صورت ۲۴ ساعته برای ارائه خدمات از دیگر اقدامات است.

*تبدیل ۷۴۸ کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار در استان همدان

سهرابی‌بیدار با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۷۴۸ کیلومتر شبکه سیمی ما به کابل خودنگهدار تبدیل شده است، گفت: برگزاری ۱۹ مانور رزمایشی و عملیاتی نیز از دیگر فعالیت‌های ما در محور افزایش قابلیت اطمینان شبکه است.

وی خاطرنشان کرد: محور سوم ارتقاء بهره‌وری است و در این راستا اقدامات خوبی انجام شده که می‌توان به استقرار سیستم‌های بهره‌وری که به صورت پایلوت در همدان در حال انجام است و مدیریت کیفیت سامانه جامع منابع انسانی و پروژه معماری سازمانی اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان با بیان اینکه ۳۷ هزار نفر ساعت دوره آموزشی، توسط شرکت توزیع برق استان برگزار شده است، عنوان کرد: در جشنواره شهید رجایی دو سال پی در پی شرکت توزیع برق استان همدان جزء سازمان‌های برتر معرفی شد.

وی با بیان اینکه ۱۰۵ شرکت پیمانکاری در بخش شبکه توزیع ساماندهی شده است، مطرح کرد: در بخش اطمینان از سلامت برق‌رسانی به مردم نیز ۶ هزار و ۶۰۷ پرونده غیرمجاز بررسی و پیگیری لازم انجام شده است.

سهرابی‌بیدار با اشاره به اینکه سال گذشته ۵۲ درصد و در سال جاری ۵۳ درصد مشترکین خانگی ما مشمول طرح دریافت پاداش قرار گرفتند، ادامه داد: یک هزار و ۵۱۸ پیشنهاد نیز در نظام پیشنهادات دریافت کردیم که در راستای بهره‌وری بود.

وی با بیان اینکه ۷۳ درصد برنامه تست و بازرسی را در سال جدید در راستای بهره‌وری انجام دادیم که تا پایان سال به ۱۰۰ درصد خواهد رسید، تاکید کرد: مشتری‌مداری و ارتباط دو سویه با مشترکان محور چهارم هدف ما است و بهترین پل ارتباطی ما در این زمینه سامانه «برق من» بوده که خواهشمندیم مردم به این موضوع توجه و از نرم‌افزار موجود استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان با اشاره به اینکه در راستای مشتری‌مداری یک هزار و ۲۰۷ نقطه حادثه‌خیز شبکه رفع حریم شده است، ابراز کرد: در ۳۰۰ برنامه استانی و جشنواره مشارکت داشتیم تا در حوزه‌های مختلف مدیریت مصرف و... پیامی را به مردم بدهیم و یا پیامی را از آن‌ها دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه ۷ هزار و ۴۰۰ چراغ ال‌ای دی شهری و روستایی نصب شده است، گفت: انرژی توزیع نشده در اثر قطع برق از ۱.۳۳ دقیقه در روز در سال ۹۹ به ۰.۹۱ در سال ۱۴۰۱ رسیده است.

سهرابی‌بیدار با بیان اینکه اولین جشنواره ملی کاریکاتور صنعت برق با موفقیت در استان همدان برگزار شد، ادامه داد: همچنین اعزام ۱۴۰ نفر از همکاران، ۱۶۰ نفر از دانشجویان و ۱۵ خبرنگار به نمایشگاه فن بازار در حوزه برق را داشتیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۹ درصد خدمات شرکت توزیع برق غیرحضوری ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: در ایام سرد سال با توجه به افت احتمالی فشار گاز تقاضا داریم شهروندان نسبت به مدیریت مصرف در حوزه برق و گاز اهتمام ویژه داشته باشند به نحوی که کمتر از انرژی فسیلی و گاز در تولید برق استفاده شود تا هم‌میهنان دیگر نیز بتوانند از انرژی مورد نیاز به میزان کافی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات