مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان گفت: نمادهای گردشگری و برندسازی در استان باید مورد بازبینی قرار بگیرد و کلانشهر زاهدان را با شاخصه هایی معرفی کنیم که گردشگر پذیر و جذاب برای مسافران باشد.
کد خبر: ۹۵۷۴۵۶۲
|
۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج زاهدان، محمدهادی طهرانی‌مقدم شامگاه نهم بهمن‌ماه در یکصد و شصت ویکمین جلسه شورای اسلامی شهر زاهدان گفت: در حوزه مدیریت شهری 5 رویکرد مورد توجه یک سیستم موفق را می‌توان فضاسازی و زیباسازی شهری، گردشگری، برندسازی، سرمایه‌گذاری و رویدادی دانست که این رویکردها ارتباط مستقیمی با گردشگری دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان افزود: این استان در حوزه استفاده از صنعت گردشگری نیازمند تقویت جدی و ویژه‌ای است و ما از این صنعت درآمد زا بی‌بهره و یا کم‌بهره هستیم که امیدواریم با تعامل دوسویه و همکاری های مشترک در راستای حل این مشکل قدم‌های جدی برداریم.
طهرانی‌مقدم با تاکید بر رویکرد برندسازی شهری افزود: چنانچه مدیریت شهری برنامه عملیاتی به منظور برندسازی با رویکرد گردشگری نداشته باشد عملاً مسیر گذشتگان را طی کرده و تحولی در این خصوص رخ نخواهد داد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان تاکید کرد: این استان به لحاظ برندسازی نیز باید مورد بازبینی قرار بگیرد و کلانشهر زاهدان را با نمادهایی معرفی کنیم که گردشگر پذیر و برای مسافران جذاب باشد و از داشته های خود در این بخش به خوبی استفاده کنیم و میزان ماندگاری در مرکز استان را افزایش دهیم.
او ادامه داد: هرچند سیستان وبلوچستان ظرفیت‌های بسیاری دارد اما معرفی و بهره‌برداری از آنها باید با مشارکت همه دستگاه‌ها صورت گیرد و همه خود را در این بخش مسئول بدانند.
طهرانی‌مقدم بیان کرد: کمبود تابلوهای معرفی جاذبه‌های گردشگری و آثار باستانی در ورودی و داخل شهر، عدم تجهیز سرویس‌های بهداشتی در پارک‌ها و مکان‌های پرتردد و تابلوهای تبلیغاتی از دیگر نقایصی است که دیده می‌شود و در کاهش میزان ورود و توقف گردشگر نقش بسزایی دارد.
او افزود: در صورتی که مجوزهای لازم از سوی شورای اسلامی شهر زاهدان صادر شود ما آمادگی داریم تا تابلوهای تبلیغاتی را با همکاری بخش خصوصی ایجاد و نسبت به معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری و راهنمایی گردشگران اقدام کنیم که تاثیر بسیار مثبتی دارد و این ظرفیت‌ها همواره در معرض دید مسافران و ساکنان کلانشهر زاهدان است.
مدیر‌کل میراث فرهنگی اظهار کرد: بازار رسولی زاهدان همواره به عنوان قطب‌گردشگری تجاری این شهر معرفی می‌شود اما به لحاظ سرویس‌های بهداشتی که نیاز اولیه مسافر و گردشگر است با چالش جدی مواجه است و این آمادگی از سوی اداره کل وجود دارد تا با مشارکت شهرداری زاهدان در خصوص تجهیز و بهسازی سرویس‌های بهداشتی در تمامی نقاط گردشگرپذیر مهم اقدام کند.
طهرانی‌مقدم با ارائه پیشنهادی به شهردار و اعضای شورای شهر اسلامی زاهدان تاکید کرد: اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این آمادگی را دارد تا ابنیه های تاریخی، موزه‌ها و بناهای ثبت ملی شده را به منظور برگزاری نوروزگاه‌ها، جشن‌های ملی مذهبی، مناسبت‌های مهم در طول سال و افطاری‌های عمومی در ماه رمضان را در اختیار شهرداری بگذارد و در ایجاد شور و نشاط نقش آفرین باشد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی که ماه‌جاری در پایتخت کشور برگزار می‌شود گفت: نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی ظرفیت بسیار ارزشمندی برای معرفی بیش از پیش استان است و شهرداری زاهدان نیز سال گذشته حمایت‌های لازم را از این اداره‌کل انجام داد که جای تقدیر و تشکر را دارد.
او ادامه داد: در این نمایشگاه فرصت‌ها و بسته‌های سرمایه‌گذاری و ظرفیت‌های گردشگری استان به بازدیدکنندگان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ارائه می‌شود که امیدواریم نتایج خوبی را به دنبال داشته باشد.
طهرانی‌مقدم در خاتمه بیان کرد: خوشبختانه تعامل دوسویه و همکاری تنگاتنگ و موثری میان اداره کل میراث‌فرهنگی و شهرداری و شورای‌اسلامی شهر‌زاهدان وجود دارد که امیدواریم ماحصل این جلسات و تعاملات به ایجاد شور و نشاط اجتماعی و افزایش رضایت‌مندی ولی نعمتان خودمان در استان بینجامد.
شایان ذکر است در این جلسه اعضای شورای اسلامی و شهردار زاهدان ضمن بیان دغدغه‌ها و مطالبات خود از اداره کل‌میراث فرهنگی استان آمادگی خود نسبت به همکاری و مشارکت بیشتر در امورات مشترک به ویژه نمایشگاه بین‌المللی بهمن‌ماه به میزبانی تهران را اعلام کردند.

ارسال نظرات