خبرهای داغ:
دومین اجلاسیه شهدای عرصه گمنامی با هدف زنده نگه داشتن نام و یاد شهید شاخص اطلاعات سرلشکر پاسدار شهید حسن باقری در سپاه فجر فارس برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۷۴۱۳۷
|
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، دومین اجلاسیه شهدای عرصه گمنامی با هدف زنده نگه داشتن نام و یاد شهید شاخص اطلاعات سرلشکر پاسدار شهید حسن باقری و به مناسبت روز اطلاعات در سالن امام علی (ع) سپاه فجر استان فارس برگزار شد.

سردار تنگسیری فرمانده نیرو دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این اجلاسیه اظهار داشت: همه شهدای عزیز ما اعم از مدافعین حرم، مدافعین امنیت و... همیشه رشادت و دلیری مردی‌های بسیاری از خود نشان داده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه شهید حسن باقری از شهدای سرآمد اطلاعات زمان جنگ بود، به هوش و ذکاوت شهید باقری اشاره کرد و گفت: وی یکی از با اخلاص‌ترین نیرو‌های دفاع مقدس است.

سردار تنگسیری ادامه داد: یک عملیات موفق یک اطلاعات موفق می‌خواهد که این شهید عزیز در این راه زحمات بسیار زیادی کشیدند.

وی با بیان خصلت‌های نیرو‌های اطلاعاتی همچون ایمان، شهادت طلبی، خستگی ناپذیری، دلیرمردی و بسیاری از خصلت‌های نیکوی دیگر از جمله شجاعت است، تصریح کرد: نیرو‌های اطلاعات هر شب با استرس زیاد به دنبال رفع موانع بودند.

از جمله وظایف نیرو‌های اطلاعات در زمان جنگ، راهنمایی گردان بود که سردار تنگسیری با اشاره به آن، ادامه داد: آن‌ها اهل بصیرت بودند، چون می‌دانستند امام (ره) از این‌ها خواسته اند که جنگ ناخواسته را به پیروزی ختم کنند.

وی گفت: تنها ابزار مورد استفاده نیرو‌های اطلاعاتی یک دوربین دیده بانی، قطب نما و یک نقشه بود.

سردار تنگسیری با اشاره به تیزهوشی نیرو‌های اطلاعات گفت: آن‌ها با هوش خود می‌توانستند امکانات دشمن و مسیر راه را مشخص کنند و گاهأ در یک کمین مجبور بودند ساعت‌ها بایستند تا ببینند این کمین چه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه سلامت نیرو‌ها در دستان همین بچه‌های اطلاعات بود، تصریح کرد: صبوری نیرو‌های اطلاعاتی از خصلت‌های ویژه این عزیزان است تحمل سختی ها، سرما، گرما و شرایط سخت از دیگر خصلت‌های نیرو‌های اطلاعاتی بود.

وی افزود: نیرو‌های اطلاعاتی خوب می‌دانند اگر آن‌ها امروز یک زخم بردارند باعث می‌شود یک گردان زخمی و شهید نشوند. آن‌ها بچه‌های نترس و عاقلی بودند.

سردار تنگسیری گفت: نیرو‌های اطلاعات از جزء به کل می‌رسند، یک‌مبنا را می‌گیرند و تیزهوشی‌شان باعث می‌شود کار را پیش ببرند. ما در دفاع مقدس از این عزیزان بهره بردیم.

وی با بیان اینکه یکی از خواسته‌های شهدا از ما حفظ نظام است همانطور که حاج قاسم به عنوان یک دیده بان گفت: امروز قرارگاه حسین بن علی (ع) ایران است. جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند، تصریح کرد: اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی‌ماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمّدی (ص).

وی با اشاره به مسئولیت ما در این نظام گفت: اگر خدایی ناکرده برای این نظام اتفاقی بیفتد اسلام 200 سال به عقب برمی گردد.

تنگسیری افزود: شهدا گوش به فرمان، ولی فقیه بودند. چهل و چند سال است در مقابل دشمنان ایستاده ایم.

وی با اشاره به نقش بسیار مهم رهبری ادامه داد: فرمانده عملیات اطلاعات مسیر اسلام حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی است که ما باید پا جای پای ایشان بگذاریم.

سردار تنگسیری ادامه داد: در این برهه زمانی حساس ولایت فقیه به حضور در انتخابات تاکید دارند؛ امروز انتخابات و انتخاب اصلح فرمان رهبر معظم انقلاب است. باید حضور پیدا کنیم و دشمن را مأیوس کنیم.

وی خاطر نشان کرد: دشمن اگر متوجه ضعف و سستی ما بشود قطعأ حمله می‌کند. دل دشمن با گام‌های استوار شما می‌لرزد.

تنگسیری افزود: شهدا حتمأ حافظ این ملت خواهند بود. اگر همه با هم در مقابل دشمن بایستیم دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. به مرحمت خون شهدا کار‌های بزرگی صورت گرفته است و خواهد گرفت.

سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر استان فارس هم در این جلاسیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای از جمله سردار بزرگ اسلام، شهید حاج قاسم سلیمانی، همچنین شهدای مظلوم حادثه تروریستی حضرت شاهچراغ (ع)، شهدای مدافع حرم، مدافع امنیت و سلامت، اظهار داشت: این مراسم به یاد 234 شهید گلگون کفن اطلاعات برگزار شده است.

وی با بیان اینکه شهید باقری همیشه در خط مقدم بود، با اشاره به اینکه شهدا قاطعانه پا در میدان گذاشتند گفت: آن‌ها در سخت‌ترین شرایط جان خود را در کف دست گذاشتند و در طول دفاع مقدس رشادت‌ها از خود نشان دادند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها