خبرهای داغ:
دو تن از فرماندهان اهل استان فارس و برجسته سپاه در دوران دفاع مقدس در جمع بیش از یکهزار فرهنگی استان فارس در بزرگترین اردوی راهیان نور و پیشرفت معلمان کشور در یادمان علقمه محل اجرای عملیات کربلای ۴ حضور یافتند.
کد خبر: ۹۵۷۲۸۰۲
|
۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، دو‌ تن از فرماندهان اهل استان فارس و برجسته سپاه در دوران دفاع مقدس در جمع بیش از یکهزار فرهنگی استان فارس در بزرگترین اردوی راهیان نور و‌ پیشرفت معلمان کشور در یادمان علقمه محل اجرای عملیات کربلای ۴ حضور یافتند.

فرمانده لشکر۱۹ فجرفارس در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس معلمان علاوه بر رشادت هایی که در مبارزه با دشمن در خط مقدم جبهه از خود به نمایش گذاشتند شهدای دانش آموز بسیاری را تربیت کردند.

سردار حاج محمد نبی رودکی افزود: امروز نیز معلمان با حضور در سرزمین های نور و زیارت یادمان شهدا، یاد و خاطره رزمندگان دوران دفاع مقدس را گرامی می دارند تا فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شود.

فرمانده لشکر۱۹ فجرفارس در دوران دفاع مقدس، با تشریح چند عملیات در زمان جنگ، تصریح کرد: دنیای آن روز، رژیم بعث عراق را به شدت تجهیز کرده بود تا رزمندگان ایران اسلامی نتواند از اروند رود عبور کنند.

وی با تشریح حماسه سازی های رزمندگان در عملیات های کربلای ۴ و ۵ ادامه داد: زمانی که دنیا متوجه شد ایران به سمت بصره در حال پیشروی بود قطعنامه ۵۹۸ را پیش کشیدند و بر آتش بس اصرار کردند.

فرمانده لشکر۱۹ فجرفارس در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ما با توکل به خداوند و با دست خالی در برابر همه استکبار جهانی ایستادگی کردیم و تا امروز با ظلم مبارزه کردیم.

سردار رودکی با اشاره به اینکه امروز نیز جبهه مقاومت با بهره مندی از بخشی از توان خود در برابر ظلم و جنایت اسرائیل و آمریکا و ایادی آنها مقاومت می کنندگفت: رزمندگان اسلام در یمن، حزب الله لبنان، غزه و...، در خط مقدم مبارزه با جبهه باطل قرار دارند.

وی گفت: قریب به یک پنجم شهدای استان فارس در دوران دفاع مقدس را معلمان و دانش آموزان تشکیل می دهند لذا معلمان مسیر انبیاء الهی را طی می کنند.

سردار رودکی افزود: دو عامل تربیت بسیار مهم است یکی محتوای آموزشی و دیگری معلم، لذا نقش بی بدیل کتاب و معلم در تربیت افراد صالح مهم و دارای اهمیت است.

وی ادامه داد: اولین ویژگی دانش آموزانی که در زمره شهدا قرار گرفتند ولایت پذیری ایشان بود و در برابر دیگران احساس مسئولیت می کردند.

فرمانده لشکر۱۹ فجرفارس در دوران دفاع مقدس گفت:چنان که رهبر معظم انقلاب همواره فرموده اند از مهمترین الگوهای افراد، معلم فرد است.

وی ادامه داد: همه ما باید تلاش کنیم تا مردم را به مشارکت در شور در انتخابات مجلس ترغیب کنیم.

یکی دیگر از فرماندهان برجسته سپاه و از یادگاران دوران دفاع مقدس نیز در این مراسم با اشاره به برخی از عملیات های دفاع مقدس، اظهار کرد: رزمندگان ما در منطقه اروند در حرکتی بی نظیر از اروند رود گذشتند تا به دشمن برسند و نحوه عبور رزمندگان همچنان برای نظامیان و متخصصان جنگ دنیا سوال برانگیز است.

سردار محمدجعفر اسدی افزود: امروز زنان و مردان از سراسر کشور به سرزمین های نور می آیند تا دلاوری ها و ایثارگری های از نزدیک ببینند.

سردار اسدی همچنین بااشاره به نقش مهم واثرگذار معلم بر روی دانش اموز تصریح کرد: معلمان نباید از اهمیت رسانه ای فضای مجازی غافل شوند.

خاطر نشان می شود: اردوی راهیان نور و پیشرفت معلمان فارس بزرگترین اردوی معلمان کشور است که در خوزستان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار