هنرمند بسیجی استان مرکزی با اشاره به اجرای نمایش «خفگی» در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: اگر امروز این نمایش توانسته است در این جشنواره دیده شود به واسطه حمایت‌های بی‌دریغ فرماندهی سپاه روح‌الله و بسیج هنرمندان استان بوده است.
کد خبر: ۹۵۷۲۵۶۵
|
۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ هنر با بهره‌گیری از ظرفیت هنرمندان متعهد و انقلابی، آثار و برکات فراوانی را تولید و خلق می‌کند و سبک زندگی ایرانی اسلامی را به خوبی در جامعه ترویج خواهد کرد.

امروزه باتوجه به جنگ ترکیبی دشمن می‌توان گفت که هنرمندان هستند که بایستی میدان‌دار اصلی در جنگ روایت‌ها باشند. جنگی که بسترش بیشتر در فضای مجازی و شبکه‌ها و پیام‌رسان‌های اجتماعی است. جنگی که دشمن تمام قد به میدان آمده و همواره درصدد است تا باتوجه به سناریوهایی که از پیش تعیین کرده، محتواهایی نیز برای انحراف اذهان عمومی تولید و منتشر سازد.

بی‌تردید هنرمند انقلابی باید فردی آرمان‌گرا با بینشی تمدن ساز و انگیزشی تحول آفرین با رویکرد آینده نگرانه باشد. امروزه فضای هنری جامعه ایران نیازمند چهره های برجسته ای چون شهید آوینی است که بیانگر مظلومیت چهره های انقلابی و انقلاب ساز ایران عزیز باشند.

ضرورت بازخوانی هنر و جریان‌های هنری انقلاب اسلامی پس از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بیش‌ازپیش، احساس می‌شود و در این راه بازگشت به اندیشه‌های شهید آوینی می‌تواند برای هنرمندان متعهد و دغدغه‌مند انقلابی بسیار راهگشا و مؤثر باشد.

شهرام سلطانی از جمله هنرمندان بسیجی استان مرکزی است که در عرصه تئاتر توانسته است طی 30 سال فعالیت هنری خود در جشنواره‌های مختلف خوش بدرخشد.

وی درخصوص حضور و سبقه فعالیتش در عرصه هنر چنین می‌گوید: سال 70 با نمایش «موضوع جدی است» به کارگردانی پدرم استاد عباس سلطانی وارد عرصه تئاتر شدم و پس از آن تلاش کردم که به شکل حرفه‌ای و با بهره‌گیری از تجارب اساتید و به صورت آکادمیک این شاخه هنری را ادامه بدهم.

وی با یادآوری اینکه تاکنون 25 نمایش نامه نگارش و از آن‌ها نیز به چاپ رسیده است، افزود: همه این نمای‌نامه‌ها را کارگردانی و اجرا کرده‌ام و می‌توانم بگویم که در تمامی جشنواره‌ها حضور داشته‌ام و توانسته‌ام به مدد دعای همشهریان و خانواده برای استان افتخارآفرین باشم.

سلطانی با اشاره به اجرای نمایش «خفگی» در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: نمایش‌نامه این نمایش نیز کار خودم است که برای اوین بار با حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری در جشنواره «سودای عشق» ارائه شد و جزو 18 اثر راه یافته به مرحله نهایی قرار گرفت.

این هنرمند بسیجی با بیان اینکه بعد از 5 سال این نمایش به عنوان نماینده استان در این جشنواره توانست کسب رتبه داشته باشد، تصریح کرد: اگر امروز این نمایش توانسته است در جشنواره فجر نیز دیده شود به واسطه حمایت‌های بی‌دریغ فرماندهی سپاه روح‌الله است.

وی با تاکید بر حمایت سردار کریمی فرمانده سپاه روح‌الله و بسیج هنرمندان استان مرکزی از هنرمندان متعهد انقلابی گفت: نگاه مسئولین سپاه و بسیج در استان نیسبت به هنر نگاهی سازنده است و هر کجا لازم بوده است از هنرمندان حمایت لازم را داشته‌اند.

سلطانی ادامه داد: نمایش «خفگی» به مدد بسیج هنرمندان به ثمر رسید از بسیج و فرماندهی تشکر ویژه می کنم که مردانه پای کار ایستادند و ما را حمایت کردند.

وی عرصه فرهنگ و هنر را راهگشای مناسبی برای حل مسایل و مشکلات جامعه دانست و گفت: هنر ظرافت‌های خاصی دارد که در حل مشکلات جامعه نقش موثری دارد لذا هنر و هنرمند اگر حمایت شود بی‌تردید در جامعه اثرگذار خواهد بود.

این هنرمند بسیجی استان خاطرنشان کرد: تئاتر در دنیا ملاک فرهنگی جامعه محسوب می‌شود؛ جایگاه یک هنرمند این نیست که پشت در اتاق مسئول بماند. متاسفانه تنها برخی از مسئولین به هنرمندان احترام می‌گذارند.

استفاده از هنر در بخش‌های مختلف اثربخشی زیادی دارد و تجربه ثابت کرده که هنر در هر عرصه‌ای که وارد شده نتیجه بخش بوده و برون رفت مطلوبی درپی داشته است لذا می‌طلبد که هنر و هنرمندان انقلابی بیش از گذشته مورد حمایت مسئولین قرار بگیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات