در پی فرارسیدن ولادت با سعادت امام علی(ع):

پیام مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالرضا هاشمی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر به مناسبت فرا رسیدن ایام ولادت با سعادت امام علی (ع) و روز پدر پیامی صادر کرد.
کد خبر: ۹۵۷۲۵۲۵
|
۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴

پیام مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، متن پیام تبریک به شرح ذیل است.
بسم الله الرحمن الرحیم

باعرض سلام، ادب و احترام

یکی از ابعاد گوناگون سبک زندگی علوی، نقش پدری مولای متقیان در کانون گرم خانواده است، آن حضرت الگویی ممتاز از پدر نمونه را به جهانیان عرضه کرده است. از این رو سالروز ولادت ایشان به عنوان روز پدر نامگذاری شده واین فرصت مغتنمی است تا با الهام از کلام نورانی وسیره عملی آن امام با شاخصه‌های پدر در تراز اندیشه علوی آشنا شویم.

یکی از ویژگی‌های ممتاز امیرالمؤمنین (ع) در نقش یک پدر، وظیفه شناسی و مسئولیت پذیری در فضای خانه و خانواده است لذا در وصیت نامه اش به فرزندش امام مجتبی (ع) می‌فرماید: فرزندم پیش از آنکه دلت سخت شود، و مغزت گرفتار گردد، تورا تربیت کرده و ادب نمودم، این کلام حضرت در واقع مسئولیت پذیری پدر نسبت به تربیت فرزند را به روشنی بیان می‌کند.

یکی از شاخص‌های یک پدر در تراز گفتمان علوی، خصوصیت مهربانی وملاطفت نسبت به اطرافیان و فرزندان است و از این جهت آن حضرت مظهر رافت وعطوفت بودند تا آنجا که از قول آن حضرت نقل شده که فرمودند: الْإِنْسَانُ عَبْدُ الْإِحْسَان، آدمى بنده احسان است از هر که احسان دید گویی که بنده او گردیده است، در سایه مهربانی و شفقت پدر در کانون گرم خانواده احساس امنیت و آرامش حاکم می‌گردد.

این جانب ضمن گرامیداشت ایام ولادت با سعادت مولای متقیان امام علی (ع) وگرامیداشت روز پدر، توفیقات روزافزون آحاد پیروان آن حضرت را در التزام به سیره عملی ایشان در اهتمام به جایگاه پدر در پرتوی آموزه‌های قرآن واسلام، از درگاه ربوبی مسئلت می‌نمایم.


سید عبدالرضا هاشمی
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر

ارسال نظرات
آخرین اخبار