معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان از انجام داوری ۱۱۰ اثر صنایع‌دستی به منظور دریافت مُهر اصالت خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۲۰۰۹
|
۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، علیرضا شه‌بخش گفت: این داوری در ۲ روز توسط هیات داوران متشکل از کارشناسان زبده صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان برگزار و آثار ارسالی مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی افزود: عمده آثاری که مورد ارزیابی قرار گرفت شامل رودوزی های سنتی، حصیربافی و چرم و بود که توسط صنعتگران سیستان و بلوچستان به این اداره کل ارسال شده بود.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان ادامه داد: در مجموع ۱۱۰ اثر با امتیاز مناسب به منظور ارسال به داوری در سطح ملی که در روزهای هفت و هشت بهمن‌ماه به میزبانی استان کرمان برگزار خواهد شد ارسال می‌شود.

وی عنوان کرد: از جمله ویژگی آثار این دوره شامل خلاقیت، مرغوبیت اصالت، بازاریابی و بسته‌بندی به عنوان یکی از شاخص‌های انتخاب آثار مُهر اصالت ملی است.

شه‌بخش گفت: این رویداد هر ۲سال یک‌بار در کشور برگزار می‌شود و در نهایت این آثار موفق به دریافت گواهینامه مهر اصالت می‌شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار