خبرهای داغ:
مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان:

تامین آب کشاورزی شادگان بصورت ویژه در حال پیگیری است

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: برای تامین آب کشاورزی شادگان راهکارهایی در نظر گرفته شده و این موضوع بصورت ویژه در حال پیگیری است.
کد خبر: ۹۵۷۱۳۶۵
|
۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان عباس صدریان‌فر در بازدید از شهرستان شادگان اظهار کرد: با توجه به بارش‌ها، شرایط به گونه‌ای که پیش‌بینی شد رقم نخورد و اکنون منابع آبی در حوزه سد مارون محدود و لازم است کشاورزان همکاری و همراهی کنند تا کمترین آسیب به آنها وارد شود.

وی افزود: در شرایط موجود تامین آب آشامیدنی، نخلستان‌ها و کشت‌های دائم از اولویت‌های مهم سازمان آب و برق خوزستان است و در ماه‌های پیش رو باید با برنامه‌ریزی مدیریت تامین و توزیع آب انجام شود.

صدریان‌فر گفت: در روزهای آینده نشست‌های با محوریت میزان رهاسازی و یا چگونگی رهاسازی آب سدهای بالا دست از نظر زمانبندی و مقدار آن در شورای سازگاری کم آبی و شورای کشاورزی در استان تشکیل خواهد شد.

وی افزود: در این خصوص بررسی‌های کارشناسی انجام و بین دستگاه‌های مرتبط موضوع بررسی و تصمیم‌گیری خواهد شد و سازمان آب و برق بعنوان مجری سیاست و تصمیم‌ها نسبت به رهاسازی و تامین آب اقدام خواهد کرد.

رئیس سازمان آب و برق خوزستان بر لزوم رعایت نوبت بندی توزیع آب کشاورزی در بالادست و پایین‌دست در رساندن آب به دیگر کشاورزان تاکید کرد.

شهرستان شادگان در جنوب خوزستان دارای ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار اصله نخل، یکی از مراکز عمده تولید انواع خرما است. استعمران، بریم، برحی، اشگر از انواع خرمای تولید در شادگان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار