خبرهای داغ:
جشنواره هنر‌های تجسمی ایثار منطقه ۵ کشور در شیراز با شرکت بیش از ۸ هزار اثر هنری در شیراز به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۹۵۷۱۱۲۶
|
۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، محمد کرم الهی مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: جشنواره هنرهای تجسمی ایثار تاکنون در سه منطقه بنیاد کشور برگزارشده و بیش از 25 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که از این تعداد آثار، ۸۸۸۰ اثر هنری متعلق به جشنواره هنرهای تجسمی ایثار منطقه ۵  کشور به میزبانی شیراز است.

وی افزود: این نمایشگاه، نمایشگاه ویژه‌ای است که در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از ناحیه بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می شود.

مدیرکل امور هنریبنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد:  نکته قابل عرض این جشنواره، تفاوت‌های قابل توجه  این منطقه با مناطق دیگر کشور است چرا که استان های منطقه ۵  کشور، استان‌های صاحب فرهنگ ، صاحب هنر و صاحب تمدن از زمان‌های دیرین تا کنون هستند و همچنین استقبال گسترده علاقمندان برای شرکت در این جشنواره بود که در این میان نقش دانش آموزان بسیار حائز اهمیت است.

کرم الهی  عنوان کرد: استقبال دانش آموزان  از این جشنواره بسیار خوب و کم نظیر بود چراکه نیمی از آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره منطقه ۵ متعلق به دانش آموزان بود و آن ها علاوه بر اینکه فضای نمایشگاه را خودشان طراحی کردند، آثار با کیفیتی نیز به معرض تماشای عموم گذاشتند و به یقین می توان گفت: آینده هنری منطقه جنوب کشور امیدبخش است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس نیز در این مراسم گفت: توفیق پیدا کردیم میزبان دومین نمایشگاه هنرهای تجسمی منطقه ۵ کشوری باشیم که با حضور ۷ استان در شهر شیراز در یک هفته گذشته بسیار با کیفیت برگزار شد و در رشته های مختلف نقاشی، خوشنویسی، عکاسی، تذهیب، مینیاتور، نقاشیخط، مجسمه، پوستر و کاریکاتور برگزار شد.

ابراهیم بیانی افزود: تعداد زیادی آثار در طول سه ماه گذشته به دبیرخانه نمایشگاه هنرهای تجسمی منطقه ۵ کشور واصل شد که قوت کار بسیار بالا بود و به اذعان همکاران ما در بنیاد کشور که آثار را داوری کردند آثار بسیار با ارزش و فاخر بوده است.

وی اظهار داشت: ویژگی بارز این دوره حضور پرشور دانش آموزان عزیز بوده که با استقبال خوبی از این جشنواره همراه است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار