مدیرعامل شرکت گاز ایلام گفت: طبق آمار سامانه مشترکین، ۷۰ درصد مشترکین در ۳ پلکان اول قرار گرفته و الگوی مصرف را رعایت می‌کنند.
کد خبر: ۹۵۷۰۷۳۴
|
۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج ، محمود کشاورز مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام، شامگاه دوشنبه ۲۵ دی‌ماه در نشست و گفت‌وگوی مجازی اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام با مدیرعامل دستگاه‌های اجرایی استان در نشست در کارگروه کار، کرامت و پاسخگویی گفت: بالاترین میزان بدهی مشترکین صنعتی شرکت گاز مربوط به شرکت پتروشیمی و سیمان ایلام است که بخشی از این بدهی‌ها وصول شده و بخشی هم ناشی از افزایش تعرفه‌ای بوده است که در بخش صنعت توسط دولت مصوب شده است. 

 

وی افزود: در خصوص تعداد مشترکینی که الگوی مصرف را رعایت کرده‌اند ۷۰ درصد مشترکین طبق آمار براساس سامانه مشترکین در ۳ پلکان اول قرار می‌گیرند و مابقی مشترکین در پلکان‌های ۴ تا ۱۲ که پلکان‌های بعدی هستند قرار می‌گیرند.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان ادامه داد: جمع بدهی ادارات در کل استان نزدیک به ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است که شامل کلیه کدهایی می‌شود که به صورت اداری در سطح استان تعریف شده‌اند.

 

کشاورز خاطرنشان کرد: بالاترین میزان بدهی مربوط به شرکت پتروشیمی با ۴۰۰ میلیون تومان است که از طرف امور مالیاتی برای وصول و پرداخت آن اقدام و تقسیط شده است.

 

وی اظهار داشت: در دولت سیزدهم ۶۴ روستا که جزو روستاهای صعب‌العبور بوده‌اند و در مناطق کوهستانی قرار داشته‌اند گازدار شده‌اند که حدود ۴۴ روستا از این مناطق قابلیت گازرسانی ندارند.

 

وی یادآور شد: در سطح استان در مجموع ۶۳۷ روستا وجود دارد که در حال حاضر نزدیک به ۵۷۰ روستا از نعمت گاز برخوردارند و جمعیت روستایی تحت پوشش نیز ۹۹ درصد است.

 

وی تصریح کرد: مشترکین در قیمت‌گذاری جدید گاز اگر بین ۱۰ تا ۳۵ درصد مصرف را نسبت به سال گذشته کاهش دهند در بخش تعلق پاداش به مشترکین قرار خواهند گرفت و در سیستم به صورت خودکار محاسبه خواهد شد و در اولین کنتورخوانی که در فصل زمستان صورت بگیرد اگر این کاهش مصرف نسبت به دوره گذشته اتفاق بیفتد این پاداش قابل محاسبه است.

 

کشاورز ادامه داد: حدود ۱۵۰ مورد تخلف در بخش مشترکین خانگی داشته‌ایم که نسبت به اعمال جریمه و جریمه قانونی این مشترکین اقدامات لازم توسط واحد مشترکین شرکت به عمل آمده است.

 

وی متذکر شد: با توجه به پوشش ۱۰۰ درصدی جمعیت شهری و ۹۹ درصدی جامعه روستایی بخش توسعه و زیرساخت در گاز استان به پایان رسیده است.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: در راستای تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید اولویت گازرسانی به صنایع را در صنعت گاز در سطح کشور و شرکت گاز ایلام داشته‌ایم و هم‌اکنون ۱۳۴۱ صنعت از نعمت گاز برخوردار هستند و گازرسانی به درب صنایع با توجه به میزان مصرف سوخت مایع که قبلاً داشته‌اند تا میزان کاملاً رایگان هم توسط شرکت انجام شده است و با تقسیم‌بندی که در سطح استان انجام داده‌اند سعی کرده‌ایم با قرار دادن صنایع در یک خوشه از میزان صرفه‌جویی که صنایع مختلف داشته‌اند برای پوشش دادن میزان سهم آورده صنایع استفاده کنیم و کمترین میزان هزینه را داشته باشیم و خوشبختانه تقریباً تمام اهداف ما در بخش گازرسانی به صنایع محقق شده است.

 

کشاورز در پایان گفت: پیک مصرف سال گذشته نزدیک به ۶ میلیون مترمکعب بود که در سردترین روزهای سال اتفاق افتاده و بالاتر از این میزان مصرف نداشته‌ایم و مجموع مصرف ما چه در بخش خانگی و چه در بخش صنعتی همین میزان است و خوشبختانه در بخش تامین فشار و میزان گاز در شبکه‌ها طی سال گذشته و امسال مشکلی نداشته‌ایم.

 

 حدوداً ۱۴۰ کیلومتر شبکه در استان، ۱۷۰۰ علمک، ۲.۵ کیلومتر شبکه تغذیه‌ای و نزدیک به ۶ ایستگاه میتر و تقلیل فشار در سطح استان کار شده است. 

ارسال نظرات