شجاعی گفت: مرکز وکلای قوه قضائیه استان کرمان دفتر ویژه رسیدگی به شکایات خانواده معظم شهدا و جانبازان و حادثه دیدگان عملیات تروریستی کرمان را افتتاح کرده است.
کد خبر: ۹۵۷۰۵۳۰
|
۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸

 

به گزارش خبرگزاری بسیج ازکرمان؛ محمدمهدی شجاعی در حاشیه تجمع بزرگ حقوقدانان استان نسبت به طرح شکایت در مجامع بین‌المللی در محکومیت جنایات استکبار جهانی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در غزه و یمن که در محل گلزار شهدا برگزار شد؛ گفت: مرکز وکلای قوه قضائیه استان کرمان دفتر ویژه رسیدگی به شکایات خانواده معظم شهدا و جانبازان و حادثه دیدگان عملیات تروریستی کرمان را افتتاح کرده است.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان کرمان افزود: این شکایات رسیدگی خواهد شد اما مطابق قوانین متعدد داخلی مثل قانون اقدام متقابل و قانون صلاحیت داخلی محاکم ایران و همچنین قوانین بین‌المللی خاصه آنچه در حقوق بین الملل است و ایران هم جزو این کنوانسیون‌ها هست این شکایات قابل پیگیری است.

وی ادامه داد: وکلای قوه قضائیه آمادگی وکالت این موارد را دارند و در موضوع شکایت که امضاها جمع شد، در یک کمیته بررسی خواهد شد و وکلای کرمان این آمادگی را دارند زیرا وکلایی در تخصص حقوق بین الملل داریم که همچنین مواردی که اتفاق افتاده با قدرت این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

عارفی، رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمان هم با بیان اینکه این شکایت قطعاً به تمام سازمان‌های بین المللی حقوق بشری مخصوصاً دیوان بین‌المللی کیفری و دیوان بین المللی دادگستری و سازمان حقوق بشر تقدیم می‌شود؛ افزود: ما این قضیه را با جدیت دنبال می‌کنیم.

وی افزود: شکایت خود را به ثبت می رسانیم تا آخرین لحظه و مجازات کامل رژیم صهیونیستی و سران آنها دست از تلاش و کوشش بر نمی داریم و مطمئن هستیم در دنیا گوش‌های شنوایی وجود دارند که حاضر نیستند بیش از این حقوق مردم و زنان و کودکان بی پناه بی دفاع بماند و پایمال شود.

دکتر روح‌الله سلاجقه از وکلای دادگستری استان کرمان هم گفت: به دنبال ظلمی که در ماه‌های اخیر به مردم مظلوم غزه صورت گرفته به طور قانونی و بین‌المللی جمعی از وکلا قصد داریم، مشابه پرونده حاج‌قاسم علیه دولت آمریکا که اخیراً حتی رأی آن هم صادر شد و بنده هم وکالت این پرونده را بر عهده داشتم؛ علیه محکومیت همه جنایتکاران مطرح کنیم.

وی افزود: این اقدام برای آن است تا مشخص شود مجموعه‌ای از حقوق‌دانان به اندازه عزیزانی که در این جا خفته اند غیرت دارند و با قلم خود امروز می‌خواهند جنگ را به دامنه عرصه بین‌المللی بکشند و در عرصه دکترین حقوقی کمک کنیم و این اقدام را انجام بدهیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار