انفجار تروریستی در کرمان/۸۴ شهید و ۱۸۸ مصدوم تاکنون/ فردا در سراسر کشور عزای عمومی اعلام شد

صدای مهیب ۲ انفجار ظهر چهارشنبه (۱۳ دی ۱۴۰۲) در یکی از محور‌های منتهی به گلزار شهدای کرمان شنیده شد. رئیس اورژانس کرمان اعلام کرد که در اثر این انفجارها، تاکنون ۸۴ شهید و بیش از صد نفر مجروح شده‌اند.
کد خبر: ۹۵۶۷۷۶۷
|
۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، بعد از ظهر امروز (چهارشنبه ۱۳ دی) حوالی ساعت ۱۵ در جریان مراسم چهارمین سالروز شهادت سردار سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی، ۲ انفجار تروریستی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان روی داد که براساس اعلام منابع رسمی، تاکنون به شهادت ۸۴ و زخمی شدن بیش از صد تن انجامیده است.

 این انفجار‌ها که در محدوده چهارراه جبلیه کرمان روی داده به گفته معاون سیاسی استاندار کرمان یک حمله تروریستی بوده است.

 گزارشات رسمی، شنیده شدن دو صدای انفجار به فاصله ۱۰ دقیقه در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان را تایید کرده است.

«احمد وحیدی» با اشاره به حادثه امروز در گلزار شهدای کرمان گفت: شهادت جمعی از مردم عزیز کرمان را به حضرت بقیه الله اعظم و خدمت رهبری وملت شریف ایران و بازماندگان این حادثه تسلیت می‌گویم.

وی در ادامه بیان کرد: این حادثه ساعت ۳ بعد از ظهر اتفاق افتاد و زمانی که سایر زائران به کمک مصدومان آمدند انفجار دوم حوالی ساعت ۳:۲۰ دقیقه رخ می‌دهد وعمده شهدا و مصدومین در انفجار دوم دچارحادثه شده اند.

وحیدی با بیان اینکه با حضور امداد گران و اورژانس مجروحین به بیمارستان منتقل شدند، گفت: اوضاع در شهر کرمان عادی است و همه چیز در کنترل نیرو‌های امنیتی و انتظامی است. شمار شهدا بالغ بر ۱۰۰ نفر است و مجروحین در بیمارستان مورد مداوا و مراقبت قرار گرفتند.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: توطئه جدیدی که امروز رخ داد ادامه توطئه‌هایی بود که دشمن مدت‌ها به دنبال ان بود و تلاش کردند در مراسم‌های مختلف این انفجار‌ها را رقم بزنند که با هوشیاری نیرو‌های اطلاعاتی خنثی شد.

وی در ادامه تاکید کرد: این اقدام تروریستی پاسخ مقتدرانه و کوبنده دستگاه‌های امنیتی و نظامی را در کوتاه‌ترین زمان به دنبال خواهد داشت.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: طبیعتا همه چیز در کنترل است. مردم نگرانی نداشته باشند نیرو‌های نظامی انتظامی و امنیتی ما هوشیار هستند و سیلی محکمی به مرتکبان این جنایت خواهند زد. آن‌ها اشتباه فکر میکنند که می‌توانند با کار‌های بزدلانه و حمایت‌های کور، عزم ملت ایران را از بین ببرند.

وحیدی افزود: علت حادثه در دست بررسی است؛ اطلاعاتی داریم، ولی باید قطعی شود. تقاضا داریم مردم به شایعات توجه نکنند؛ اطلاعات لازم از طریق رسانه ملی و مقامات به اطلاع مردم می‌رسد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در پیامی با محکومیت شدید جنایت تروریستی در گلزار شهدای کرمان همزمان با مراسم بزرگداشت فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سپهبد شهید قاسم سلیمانی، این اقدام را جنایت ایران ستیزان و عمال ترور و سیاهی عنوان کرد و ضمن موظف کردن مسئولان به رسیدگی فوری به مجروحان این حادثه، بر پیگیری و شناسایی سریع عاملان و آمران این اقدام کور و بزدلانه تاکید کرد.

گفتنی است در پی جنایت تروریستی عصر امروز در گلزار شهدای کرمان، دولت جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت شدید این حادثه تروریستی و با تسلیت شهادت جمعی از هم‌وطنان عزیز و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان این اقدام کور تروریستی، فردا را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرد.

ارسال نظرات