امام‌جمعه موقت زابل گفت: در برخورد با افرادی که باعث انفجار هستند باید به دنبال فرد اساسی و مغز شرارت زا بود؛ زیرا دست آلوده معلول مغز شرارت زا است.
کد خبر: ۹۵۶۹۸۹۷
|
۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی عزیزی، امام جمعه شهرستان زابل در مراسم بزرگداشت شهدا حادثه تروریستی کرمان که با حضور مسئولان استانی، بسیجیان و آحاد مردم در مسجد جامعه زاهدان برگزار شد، ورود تفکر تکفیری به جوامع اسلامی باعث بروز مشکلات شد، افزود: افرادی که فریب‌خورده و مرتکب جنایتی وحشتناک شده گناهکار هستند؛ ولی عالمان سویی که دین مردم را به‌خاطر دنیای خود تباه می‌کنند گناهکارتر هستند.

وی ادامه داد: عالم سو آن کسی است که تفکر تکفیری را رواج می‌دهد نقش او اساسی‌تر از فردی است که این انفجار را ترتیب می‌دهد و در برخورد نیز اول باید به دنبال فرد اساسی و مغز شرارت زا بود؛ زیرا دست آلوده معلول مغز شرارت زا است.

امام‌جمعه موقت زابل با اشاره به قرآن کریم که می‌فرماید: «ما مغز را هدف می‌گیریم» تصریح کرد: باطل را با مغزش باید هدف گرفت زمانی که مغز شرارت زا در امنیت است دست آلوده قطع نمی‌شود و این مغز شرارت زا باید طبق فرمایش قرآن سرکوب شود.

وی افزود: با مغز شرارت زا باید مبارزه کرده باید مایه عذاب الهی برای مغزهای شرارت زا بود خداوند به دست شما مغز شرارت زا را خار و خفیف کرده و به ذلت می‌کشد شک نکنید که خدا شما را هدایت و حفظ می‌کند این پیام قرآن است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عزیزی تشریح کرد: بدانید که فتنه خود را خیرخواه معرفی می‌کند، فتنه لباس حق می‌پوشد، فتنه از داخل مسجد بلند می‌شود اگر از داخل کاباره بیاید دشمن مسلم است فتنه نیست، فتنه خود را شبیه حق می‌کند زمانی که کار از کار گذشت تازه متوجه می‌شویم.

وی ادامه داد: امام علی علیه‌السلام می‌فرمایند: «سخت‌ترین فتنه، فتنه بنی‌امیه و فتنه تکفیر است» نباید آن را دست‌کم گرفت خانمان‌سوز است برای آن فتنه حتی بچه شیرخوار خردسال با سرباز جنگی فرقی نمی‌کند این فتنه کور و تاریک است که تشخیص را سخت می‌کند.

امام‌جمعه موقت زابل با اشاره به سخن دیگری از امام علی علیه‌السلام که می‌فرمایند: «خدا این فتنه را مانند پوستی که از بدن حیوان قربانی کنده می‌شود از شما خواهد کند به‌وسیله کسانی که ذلیلشان کرده است» اذعان کرد: این فتنه مانند نمادی همه‌گیر می‌شود اکنون در هر کجای دنیا از اسلام صحبت کنیم داعش و امثال داعش به ذهنشان می‌آید این همان پوستی است که امام علی (ع) فرمودند.

وی افزود: مغز شرارت زا باید به‌وسیله مؤمنین ذلیل و جام تلخ خواری به آنان چشانده شود همچون افرادی که در این استان به دنبال فتنه هستند و روزبه‌روز ذلیل‌تر می‌شوند؛ منتقمین فقط با شمشیر با آنان سخن می‌گویند باید منتظر انتقام باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عزیزی در پایان گفت: کسانی که با یک سخنرانی موجبات قتل ده‌ها نفر را فراهم می‌کنند باید سخت برخورد کرد آن کودکی که مظلوم به شهادت رسیده نتیجه یک مغز شرارت زا است که مانند پوست خدا آنان را جدا خواهد کرد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار