خبرهای داغ:

محققان ایرانی موفق به بومی‌سازی «کابینت ایمنی زیستی» شدند

محققان یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به بومی‌سازی «کابینت ایمنی زیستی» شدند که به منظور محافظت اپراتور و امنیت فضای کار در برابر مواد آلوده استفاده می‌شود.
کد خبر: ۹۵۶۹۶۹۲
|
۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، قدرت الله رئیسی مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان تجهیزات آزمایشگاهی توضیح داد: آنچه محصولات این شرکت را نسبت به نمونه‌های مشابه برتری داده و متمایز می‌کند، سفارشی سازی است بدین معنا که به سفارش مشتری، دستگاه‌ها در مدل‌ها و اندازه‌های مختلف تولید می‌شود.

وی درباره تجربه حضور در نمایشگاه ایران ساخت گفت: نمایشگاه ایران ساخت، بی تردید، با فراهم کردن بازار برای شرکت‌های دانش‌بنیان فعال درحوزه تجهیزات پزشکی اقدامی مغتنم بود و ما نیز همانند دیگر شرکت‌های فعال در این حوزه در سال‌های گذشته توانستیم بهره کافی و وافی را از این نمایشگاه برای فروش محصولات مان ببریم.

رئیسی، درباره کاربست و نحوه عملکرد دستگاه هود لامینار فلوکلاس IIA و فریزر‌های ۸۰- و ۴۰- اضافه کرد: این محصولات، در آزمایشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و بیمارستان‌ها به کار می‌رود، برای مثال، فریزر‌ها برای نگه داری واکسن‌های کرونا در سال‌های اخیر کاربرد زیادی داشت و در سال‌های گذشته بسیار مورد استفاده قرار گرفت.

وی ادامه داد: جنس بدنه هود لامینار، از ورق آهن با پوشش رنگ الکترواستاتیک است و کوره‌ای مقاوم در برابر دما و رطوبت دارد، همچنین، از پایه جداشونده برای استفاده از روی میز یا سکو برخورداراست. فن سانتریفیوژی ۹۰۰ دور چهار پل با قابلیت افزایش دور، سیستم هوادهی عمودی ۷۵درصد، سیر کولیشن هوا و ۲۵درصد هوای تازه مجهز به فیلتر هوای خروجی از نوع هپا، و لامپ UV کلاس C با تایمر تاخیر روشن شدن و تایمر زمان استریل از دیگر امکانات این محصول است.

رئیسی، درباره ویژگی‌های یخچال آزمایشگاهی توضیح داد: این یخچال از دامنه ۱+الی ۱۰+ درجه سانتی گراد برخوردار بوده و با بدنه داخلی از روی ورق ABS و بدنه خارجی از روی ورق آهن با پوشش رنگ الکترواستاتیک کوره‌ای قابل تنظیم بوده، این محصول، همچنین در برابر رطوبت و دما مقاوم است و از طبقات ثابت از جنس میلگرد آهن با روکش تفلون برخوردار است.

وی، کابینت ایمنی زیستی کلاس II را از دیگر پرفروش‌های این شرکت عنوان کرد و گفت: کابینت ایمنی بیولوژیکی که با عنوان بایوسیفتی کابینت نیز شناخته می‌شود، یک فضای کاری آزمایشگاهی برای کار به صورت ایمن با مواد آلوده به عوامل بیماری زا است. در کابینت‌های ایمنی بیولوژیکی از فیلتر‌های ذرات معلق با راندمان بالا (HEPA) یا فیلتر‌های ULPA در خروجی سیستم (اگزاست) یا تأمین کننده هوا برای به دام انداختن ذرات معلق در هوا استفاده می‌شود. بسته به پیکربندی این فیلترها، جهت جریان هوا و ارتفاع پنجره، می‌توان به درجه‌های مختلف محافظت از پرسنل، محصول و محیط دست یافت.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان افزود: از امکانات و ویژگی‌های این محصول می‌توان به فن سانتریفیوژی ۹۰۰ دور چهار پل با قابلیت افزایش دور ۳۰درصد در زمان افت فشار کابین به صورت خودکار، پوشش بدنه با ورق آهن و رنگ الکترواستاتیک کوره‌ای مقاوم در برابر دما و رطوبت، سیستم هوادهی عمودی ۷۵درصد، سیرکولیشن هوا، ۲۵درصد هوای تازه مجهز به فیلتر هوای خروجی از نوع هپا، اتنلس استیل ۳۰۴ قابل شست و شو و استریل و ضدرنگ، برخورداری از لامپ UV کلاس C با تایمر تاخیر روشن شدن و تایمر زمان استریل اشاره کرد.

رئیسی با اشاره به یکی از مزیت‌های این محصول به نمونه‌های خارجی مشابه تصریح کرد: قیمت تمام شده تقریبا یک دهم نمونه‌های خارجی است و از نظر کیفیت نه تنها در وضعیت برابری قرار داریم که حتی پیشی می‌گیریم، چون ما محصولات را با توجه به وضعیت آب و هوایی کشور تولید و بومی سازی می‌کنیم، به همین دلیل، اثربخشی و کارایی بالاتری هم نسبت به نمونه‌های خارجی داریم. مضاف بر اینکه ما خدمات پس از فروش هم ارائه می‌کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار