خبرهای داغ:
توسط محققان کشور انجام شد؛

ساخت سیمان دندانی نانوکامپوزیتی بر پایه زینک فسفات با خواص ضدخوردگی و آنتی باکتریال

یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت محصول «سیمان دندانی نانوکامپوزیتی بر پایه زینک فسفات با خواص ضدخوردگی و آنتی باکتریال» شده که خواص ضدخوردگی و آنتی‌باکتریالی بالا برای ترمیم دندان دارد.
کد خبر: ۹۵۷۰۶۰۳
|
۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، شرکت دانش‌بنیان «نانوپویش یکتا نانو» با محور پژوهش، اختراعات، تولید نانوذرات و پیش نانو فعالیت می‌کند و موفق به تولید ماده‌ها و محصولاتی شده که بیش از نیمی از آن‌ها در جهان وجود ندارد و برخی از نانومواد‌ها برتری محسوسی نسبت به سایر مواد موجود در دنیا دارند.

این شرکت دانش‌بنیان موفق شده ۵۶ اختراع در زمینه نانومواد‌ها داشته باشد و علاوه بر این مقالات ISI زیادی را در مجلات خارجی جهان به چاپ برساند. شرکت با هدف دستیابی به تکنولوژی‌های نوین و پیشرفت در زمینه‌ی نانومواد و با تکیه بر دانش و تجربه استادان مجرب و متخصصین خود در این زمینه و مشاوره ساخت و به‌کارگیری مواد نانو برای سایر سازمان‌ها، فعالیت‌های خود را از سال ۱۳۹۲ آغاز کرد.

توسعه و تولید مواد نانو، انواع نانو کاتالیست‌های خاص و سفارشی، تولید نانو جاذب‌ها، نانو الیاف، نانو کپسول‌های پلیمری طبیعی، نانواکسید‌های فلزی، برگزاری دوره‌های تخصصی در زمینه تجاری‌سازی محصولات نانو، استارت‌آپ فناوری‌های نوین نانو و ایمن‌سازی مواد نانو فعالیت این شرکت دانش‌بنیان است.

به‌کارگیری دانش زیست‌شناسی در صنعت با کمترین اثرگذاری سوء بر محیط زیست که به تولید محصولات متنوع، با صرف هزینه، انرژی و ضایعات کمتر می‌انجامد، چشم‌انداز شرکت دانش‌بنیان است و ورود به دنیای مجازی، هوش مصنوعی و دیجیتال مارکتینگ در راستای اهداف شرکت هم به‌زودی اتفاق خواهد افتاد.

براین اساس، این شرکت دانش‌بنیان به‌تازگی موفق به تولید «سیمان دندانی نانوکامپوزیتی بر پایه زینک فسفات با خواص ضدخوردگی و آنتی باکتریال» شده است.

این محصول در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین ـ پیشوا تحقیق و توسط شرکت نانوپویش یکتا نانو تولید شد.

این محصول به صورت مقاله‌ای با عنوان «سنتز زینک فسفات/کربوکسی متیل سلولز/پلیوینیل الکل» با رویکرد بررسی خواص آنتی باکتریال و ضدخوردگی
Title: New Zinc Phosphate/ PVA/ CMC Composites as a Novel Approach in the Synthesis of Antibacterial and Anticorrosive Materials» در مجله Q ۱ Case Studies in Chemical and Environmental Engeening ۲۰۲۳ با ضریب ۷.۹۳ در تاریخ ۱۶ دسامبر منتشر شده است.

نازنین فرهادیار با اشاره به مواد سرامیک‌های دندانی و جایگاه خاص آن در حرفه دندانپزشکی اظهار کرد: رشد و توسعه فناوری نانو در بخش مواد دندانی، سلامت دندان و تجهیزات دندانپزشکی مورد توجه بسیاری از محققان بوده و اکنون مواد سرامیک‌های دندانی از جایگاه ویژه‌ای در حوزه مواد دندانپزشکی برخوردار است.

وی اضافه کرد: نانوکامپوزیت‌ها جدیدترین نسل کامپوزیت‌های دندانی هستند که از استحکام و مقاومت بالاتری نسبت به سایر کامپوزیت‌ها برخوردارند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان با اشاره به کاربرد این مواد در ترمیم و ساخت نانوپوشش‌ها بر روی ایمپلنت‌های دندانی افزود: سیمان‌های زینک فسفات غیرنانو مرسوم ضد باکتری نیستند و نسبت به سیمان‌های دیگر به‌دلیل ضخامت پایین، سختی کمتری دارند، اما نانو زینک فسفات کامپوزیتی ساخته شده در این شرکت دارای خواص آنتی باکتربال و ضدخوردگی بالایی بوده و به صورت سیمان دندانی برای ارتودنسی، بریج و ترمیم دندان قابل استفاده است.

ارسال نظرات