خبرهای داغ:
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول از خریداری تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی از محل وام بانک جهانی و تحویل آن به بیمارستان بزرگ دزفول خبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۹۴۷۱
|
۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، دکتر محمدرضا ابیض گفت: دستگاه‌های آنالیز آزمایشگاهی شامل اتوآنالیزر پیشرفته بیوشیمی و سل کانتر تمام اتومات در قالب پروژه ICERP-II به همراه محلول ها، کیت‌ها و تجهیزات جانبی تأمین شد و در اختیار آزمایشگاه بیمارستان بزرگ دزفول (دکتر گنجویان) قرار گرفت.


وی افزود: ارزش ریالی این دستگاه‌ها در حدود ۵۰ میلیارد ریال است که این هزینه‌ها در قالب وام جهانی به وزارت بهداشت اختصاص یافت و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی دزفول قرار گرفته است.

دکتر ابیض ادامه داد: دستگاه اتوآنالایزر BS-۴۳۰ Mindrey با سرعت انجام ۴۰۰ تست در ساعت برای آزمایش‌های بیوشیمی و دستگاه سل کانتر اتومات خون شناسی BC-۶۲۰۰ Mindrey برای بررسی پارامتر‌ها و ناهنجاری‌های خونی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول ادامه داد: برای جذب اعتبارات و تهیه این دستگاه‌های پیشرفته باید زیرساخت‌هایی شامل آماده سازی فضای فیزیکی و تربیت نیروی انسانی متخصص انجام می‌گرفت که این امر محقق شد.

وی می‌گوید: به منظور ارائه بهینه خدمات آزمایشگاهی و انجام خدمات تخصصی و فوق تخصصی، تشکیل شبکه آزمایشگاهی ضروری و در حال انجام است

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار