خبرهای داغ:
دومین مرحله اردوی راهیان پیشرفت بسیج طلاب و روحانیون سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ با بازدید از مجتمع سنگ آهن سنگان شهرستان خواف استان خراسان رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۶۹۲۲۸
|
۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، دومین مرحله اردوی راهیان پیشرفت بسیج طلاب و روحانیون سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ با حضور اساتید و نخبگان حوزوی، ائمه جماعات، مبلغین و فعالان فضای مجازی تهران و بازدید از مجتمع سنگ آهن سنگان شهرستان خواف استان خراسان رضوی برگزار شد.

در این برنامه، از شرکت های معدنی ذیل مجموعه های معادن ایمیدرو، شامل معدن سنگ آهن سنگان و شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد(سیمیدکو) بازدید شد.

در این شرکت، سنگ آهن با عیار ۴۲ درصد وارد شده که بوسیله نقاله حدود ۸ کیلومتری از معدن بسمت شرکت منتقل می شود. در ابتدا مرحله سنگ شکن و خردایش سنگ و سپس تبدیل آن به کنستانتره و گندله و فیلتراسیون از سنگ های باطله و در نهایت تبدیل به آهن اسفنجی و بعد از آن تولید شمش و ورق های فولادی صودت می گیرد.

لازم بذکر است مواد اولیه بسیاری از کارخانجات فولادی از جمله فولاد مبارکه، ذوب آهن اصفهان، فولاد خوزستان و... از این واحد تولیدی تامین می شود و از طریق خط آهن و تریلر بارگیری و انتقال می یابد.

در ادامه این سفر، اساتید و نخبگان حوزوی، ائمه جماعات، مبلغین و فعالان فضای مجازی تهران در جریان فرایند تولید محصولات این مجتمع معدنی قرار گرفته و با اطلاعاتی که در این سفر کسب نمودند پس از بازگشت برای مخاطبین خود اعم از طلاب و روحانیون مدارس علمیه، نمازگزاران مساجد، شرکت کنندگان در محافل و مجالس مذهبی و در فضای مجازی تبلیغ می کنند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار