خبرهای داغ:

انتخابات موجب ارتقا توانایی کشور است

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: انتخابات موجب ارتقا توانایی کشور است و مردم می فهمند که حضورشان گره‌گشا است.
کد خبر: ۹۵۷۹۸۹۹
|
۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در مصلی امام خمینی (ره) آغاز شد.
امام جمعه موقت تهران در ابتدای خطبه اول نماز جمعه تهران با اشاره به وصایای حضرت امام حسین (ع) همه نمازگزاران به تقوای الهی دعوت کرد.
حجت‌الاسلام صدیقی ادامه داد: ایام، ایام امام حسین (ع) است و این ایام درخشش انوار عرشی است.
وی ضمن دعوت مؤمنان به رعایت تقوا الهی تاکید کرد: خداوند متعال آنچه را که دوست دارد بر سر راه انسان‌ها قرار می‌دهد. خیلی چیز‌ها را دوست داریم، اما نمی‌توانیم به آن برسیم و اگر فکر می‌کنیم آنچه را که دوست داریم باید به آن برسیم و آنچه که بد است به آن نرسیم، راهش رعایت تقوای الهی است.
حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه خداوند به همه ما حال خوش دهد، زیرا حال خوش نعمت است، عنوان کرد: خداوند ما را به صراط مستقیم راهبر باشد.
وی ادامه داد: نعمت‌ها دو بخش هستند؛ نعمت‌های ظاهری و نعمت‌های باطنی که هر کدامشان قابل کسب هستند یا موهبتی است به این معنا که خداوند به هر کس که بخواهد آن را عنایت می‌کند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به حضور میلیونی مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه امسال تاکید کرد: الحق و الانصاف مردم عزیز ملت بصیر توده‌های صابر، زنان و مردان با ایمان زمان شناس دشمن شناس ولایت مدار ما کم نگذاشتند.
وی افزود: روز ۲۲ بهمن و حضور حماسی مردم در این روز، ویژگی‌هایی داشت؛ اولاً، بر اساس آماری که کارشناسان از همه استان‌ها و شهرستان‌ها ارائه کردند. امسال در اغلب قریب به اتفاق استان‌ها، شهرستان‌ها و روستا‌ها درصد شرکت کنندگان بیش از سنوات قبل بوده است.
حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن و حضور وسیع مردم در این راهپیمایی خاطرنشان کرد: این موضوع حاوی پیام‌های بسیار و موجب عصبانیت دشمن است. این استقامت، بصیرت، تودهنی زدن به همه بوق‌های تبلیغاتی کفر، شرک، استکبار، شیطنت، نفاق داخلی و شبکه‌های شیطانی با حضور مردم یک حضور اقتدارمدارانه، عزت ساز و مقابله صریح با جبهه تبلیغاتی و شیطنت دشمن بود.
وی ادامه داد: نکته دیگر درباره راهپیمایی ۲۲ بهمن این است که در راهپیمایی عظیم، جشن تولد و تجدید میثاق با امام شهدا امامت و ولایت و، ولی فقیه خود تنوع حاضرین در راهپیمایی بود که هم زنان در سطح وسیع مانند همه عرصه‌ها ایفای نقش کردند هم مردان و هم جوانان و نوجوانان بسیار مشهود بود.
خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها حضور چشمگیری در این راهپیمایی داشتند؛ این نورس‌ها و امید‌های آینده ما که امام خمینی (ره) را ندیده‌اند و دوران دفاع مقدس برای آنان ملموس نبوده است، اما، فضای کشور و معنویتی که خون شهدا در این عرصه ایجاد کرده موجب شده تا فززندان شما راه شما را بروند و همچنان فرزندان انقلاب حافظان نظام و حامیان مکتب و پاسداران خون شهدا هستند.
وی افزود: نکته بعدی درباره راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال و حضور مردم در آن، تحقق وعده خدا بود. سلاح تبلیغاتی دشمن بسیار پرحجم است و شب و روز توپخانه‌های تبلیغاتی آن‌ها قلب جوانان و فکر مردم را هدف گرفته است تا با این حجم تبلیغاتی مردم را از انقلاب و نظام مایوس کنند و میان مسئولان جدایی بیندازند. همچنین؛ غرب‌گرایان داخل هم که صاحب تریبون هستند با همه قدرت به میدان آمدند که مردم را دلسرد کنند.
حجت‌الاسلام صدیقی تصریح کرد: از سوی دیگر مشکلات اقتصادی مردم قابل انکار نیست مردم مشکل گرانی، مسکن و مشکلات عدیده‌ای در زندگی دارند و دنیای کفر به قول خود فشار‌های فلج کننده‌ای بر ما وارد آورده است. ما با مقاومت هم از فشار‌ها عبور کرده‌ایم و هم مردم با بصیرت خود برابر این فشار‌ها به میدان آمدند تا بگویند با اینکه ما فشار‌ها را لمس می‌کنیم، مشکلات را می‌دانیم و از قصور‌ها و تقصیر‌ها با خبر هستیم.
وی تاکید کرد: اما، صاحب و پاسدار انقلاب ما هستیم و با امام، شهدا و، ولی خود نایب امام زمان (عج) عهده بستیم و با این قول از انقلاب حمایت و از ولایت اطاعت خواهیم کرد. آنچه برای مردم ما عقیده و باور است این است که این انقلاب، الهی است.
امام جمعه موقت تهران بیان کرد: این انقلاب، انقلاب الهی است و استمرار بعثت نبی مکرم اسلام است. امروز هم پیام‌های پیامبر ما از طریق جانشینان ایشان که در مرتبه اول امامان هستند و در مرتبه بعد رهبر ما که نایب امام هستند به جهان می‌رسد و ایران ما جوشش جدیدی از بعثت انبیا بود و هرگز دشمنان نمی‌توانند این صدا را خاموش کنند.
وی افزود: بعثت مستمر نبوی که در ایران درخشید و تجلی بعثت نبی مکرم اسلام از بستر و آستین نایب امام زمان یعنی امام راحل (ره) درخشید، همه قدرت‌های شرقی و غربی نسبت به این درخشش حساس شدند و خواستند این نور را در داخل کشور ما خاموش کنند، اما نه تنها این نور خاموش نشد بلکه این نور مرز‌ها را درنوردید.
حجت‌الاسلام صدیقی تصریح کرد: امروز لبنان، سوریه، عراق، یمن قهرمان و غزه یک زنجیره مستحکمی است که قدرت ادعایی شیطان بزرگ و سران حکومت‌های اروپایی را واقعاً به چالش کشیده است، چند کشور با همه مشکلات، فقر و نداشتن سلاح‌های مدرن و برابر با سلاح‌های دشمن وارد میدان مقابله با استکبار شدند. همه شما شاهد هستید که یمن قهرمان چگونه ضربه‌های مهلک به شریان‌های اقتصادی اسرائیل وارد کرد. آمریکا و انگلیس مستقیماً وارد جنگ با یمن شدند، اما هیچ غلطی نتوانستند بکنند.
وی ادامه داد: حزب الله لبنان با رهبری این سید متصل به معنویت قرآن و اجداد طاهرین خود و شاگرد راستین امامین انقلاب در نهایت دوراندیشی و آرامش و با درایت و حکمت در حال فلج‌کردن پایگاه‌های رژیم صهیونیستی یکی پس از دیگری است.
خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه عراق امروز به میدان آمده است، تأکید کرد: امروز مرجعیت، حشد الشعبی، دولت و گروه‌های انقلابی عراق همه یک صدا در کنار مردم غزه در هجوم به قلب دنیای کفر مشترکند و با شجاعت و اطمینان پایگاه‌های نظامی آمریکا را در نقاط مختلف منطقه هدف قرار می‌دهند و این مستکبرین گردن کلفت همچون برف در حال آب شدن هستند و ان‌شاءالله به همین زودی معلوم خواهد شد که حق همیشه پیروز است و باطل از بین رفتنی.
وی افزود: انتخابات عزت مردم و تحول‌خواهی همیشگی آنان است. انتخابات موجب تامین امنیت روانی، فرهنگی و سیاسی کشور است. انتخابات نشان می‌دهد ملت در حیات سیاسی و اجتماعی مرگ پذیر نیست و این علامت زنده بودن ملت است. علاوه بر آن نشان می‌دهد مردم دریافته‌اند که باید خودشان سرنوشت‌ِ خود را رقم بزنند.
حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه انتخابات؛ جمهوریت و اسلامیت نظام را بیمه می‌کند، تصریح کرد: اگر جمهوریت نباشد احکام اسلام امکان اجرا پیدا نخواهد کرد و ولایت قوام لازم برای نفوذ داخلی و بین المللی را نخواهد داشت.
وی ادامه داد: تجارب تاریخی از ملت ما یک اجتماع پولادین بصیر به وجود آورده است لذا حضور در پای صندوق انتخابات یک انتخاب عقلی، سیاسی، شرعی و ولایتمدارانه است، چون مشکلات داریم باید در انتخابات شرکت کنیم، زیرا انتخابات موجب ارتقا توانایی کشور است و مردم می‌فهمند که حضورشان گره‌گشا است و این حضور شما موجب دلگرمی مسئولان است.

ارسال نظرات