خبرهای داغ:
مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج سپاه خنج گفت : دامن مادر، بزرگ‌ترین مدرسه ای است که کودک در آن‌جا تربیت می شود و آنچه که کودک از مادر میشنود، غیر از آن چیزی است که از معلم می‌شنود.
کد خبر: ۹۵۶۸۹۶۹
|
۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، جشن میلاد کوثر با موضوع جایگاه مادر و نقش ایشان در تربیت فرزندان توسط پایگاه مقاومت بسیج خواهران پایگاه شهیده طاهره هاشمی(ره) روستای تخته شهرستان خنج برگزار شد.
حجت الاسلام مرتضی صفری مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج سپاه خنج در این نشست گفت : دامن مادر، بزرگ‌ترین مدرسه ای است که کودک در آن‌جا تربیت میشود و آنچه که کودک از مادر میشنود، غیر از آن چیزی است که از معلم می‌شنود.
صفری ادامه داد: شرایط تربیتی خانواده به عنوان اولین عامل تربیت، زمانی به ایفای نقش خود می پردازد که حداقل برخی از ویژگی‌های زیر در آن دیده شود.باور قلبی والدین به این امر که فرزند امانت الهی است و آنان امانت‌دار پروردگار هستند. باور و اعتقاد قلبی والدین بر مؤثر بودن نقش آن‌ها در تربیت فرزند و این که آنان، اولین مربیان فرزندان خود می باشند.
وی با تاکید بر اینکه والدین باید از نظر ارزش‌های اخلاقی، پایبند بوده و توانایی انتقال آن‌ را به فرزندان خود داشته باشند، تصریح کرد: والدین از نظر ارتباطی، رابطه ی صحیح و قابل قبولی که متکی بر اعتماد متقابل است، با فرزندان برقرار کنند، خانه به خوابگاه تبدیل نشود، بلکه محلی برای برقراری ارتباط‌‎های درون خانواده باشد.

وی گفت: انسان زمانی از لحاظ روحی و عاطفی، صحیح و سالم بار خواهد آمد که در خانواده تربیت شود.

مسئول تعلیم و تربیت ناحیه خنج ادامه داد: اگر محیط زندگی آرام و مناسبی در خانواده حکم‌فرما باشد، میتوان خاطرجمع شد که فرزندان از لحاظ ساختار عاطفی و روانی و سالم به جلو حرکت می کنند. در محیط خانواده اول بار همه ی هویت و شخصیت یک انسان بر اساس فرهنگ آن جامعه شکل می گیرد و این پدر و مادر اند که به طور غیر مستقیم و بدون این که خود آن‌ها تصنعی به کار ببرند، به طور طبیعی محتوای ذهن، عمل و اعتقادات را به نسل بعدی منتقل میکنند.

حجت الاسلام صفری افزود: اگر مادر با مهر و محبت با فرزندان رفتار کند، فرزندان دچار عقده‌های روحی و روانی نمیشوند و در آینده خود نیز فردی متعادل و باروحیات و خلقیات مناسب وارد جامعه میشوند؛ ولی اگر با بی‌مهری پدر و مادر خود روبه‌رو شوند، به تربیت آنها خدشه وارد میشود. بسیاری از عقده‌ها و آسیب‌های اجتماعی نتیجه‌ی بی توجهی والدین نسبت به فرزندان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار